3.9.2012

עוד פעם אביטל עדכון-1

עדכון:1. גירסה קצת מוקוצרת של המאמר הזה התפרסמה ב-nrg הכותרת נכתבה ע"י עורכי nrg.
2. השוואה מספרית בין ההתחממות בתרשים של אביטל לבין התחזית של הדוח הראשון של ה-IPCC משנת 1990 

הגרפים שמוכיחים: כדור הארץ מתחמם

מכחישי ההתחממות בוחרים את הנתונים הנוחים להם. האמת אינה העיקר אלא העדויות המתאימות. תשובה לד"ר גבי אביטל - אייל מורג | 4/9/2012 14:54



אביטל ממשיך לפרסם בנושא האקלים אני הייתי מעדיף שיתרכז בהפרכת האבולוציה ואז אהיה פטור ואז הבעיה תהיה במיגרש של הביולוגים  אבל לצערי כמה מטענתיו ומולם המציאות

הפוסט הזה הוא תגובה למאמר הנוכחי של גבי אביטל  ושאליו אתיחס בהמשך


ללא בסיס מדעי: כדור הארץ באמת מתחמם?

איש לא שאל האם תיאוריית אפקט החממה נכונה, איש לא רוצה לבדוק, אחרת 20 שנה עלולות ללכת לטמיון. תשובה לפרופ' אלון טל - מאת גבי אביטל | 29/8/2012 nrg

המאמר של אביטל נכתב כתגובה למאמר של אלון טל 

העולם כן מתחמם, צריך אנרגיה סולארית

ישראל, שטופת השמש והחדשנות הטכנולוגית, מסוגלת להיות המדינה הראשונה בעולם עם משק אנרגיה נקי. תשובה לד"ר גבי אביטל - מאת אלון טל | 6/8/2012 nrg

כאשר המאמר של אלון טל הוא תגובה למאמר קודם של אביטל

חשמל מהשמש והרוח? הירוקים טועים

מדינה מאוזנת אנרגטית היא זו אשר משלבת כמה מקורות של אנרגיה זולה וזמינה כאחד. פחם, נפט, גז, גרעין הם ההרכב הטוב ביותר - מאת גבי אביטל | 2/8/2012 

אשר גם לו כתבתי תגובה

 המאמר הזה הוא כאמור תגובה למאמר הנוכחי של גבי אביטל "ללא בסיס מדעי: כדור הארץ באמת מתחמם?" ומצביע על כמה מאי הדיוקים שבו
 בשחור הטענות של אביטל ובכחול ההערות שלי

אביטל מתאונן על כך שאלון טל אינו חושב שראוי לפרסם את דבריו

כך מסיים פרופ' טל את מאמרו: "לפני סיום, אני מבקש לשאול שאלה קשה: האם ראוי שהעיתונות הישראלית תעניק עוד ועוד מקום למר גבי אביטל על מנת להפיץ עמדה לא מדעית, המתנגשת עם כל המוסדות המדעיים הבינלאומיים והישראליים, ומתעלמת מכל המחקרים המדעיים בתחום?" 
אותה השאלה נכונה גם לגביי מכחישיי מחלת האיידס האם ראוי לתת במה לאדם שאימוץ דעותיו יוביל בוודאות לתוצאות קטלניות? לפי עניות דעתי עיתון מכובד אינו צריך לתת במה למכחישים למיניהם לא איידס, לא אקלים ולא לשאר מכחישיי המציאות הנוכחית והיסטורית. 


"כותב שורות אלה בעל השכלה רחבה בתחום מדעי האטמוספירה ומדעי הטיסה... למעלה מ-20 שנים עוסק הח"מ  ... כמי שהיה שותף בהקמה שלמחלקה לאיכות הסביבה במכללה צפונית , יודע כמה מושגים על בוריים בודאי יותר מפרופ' טל. " 
מעיד הנחתום גבי על עיסתו.
לדעתי קשה למצוא  בישראל אדם שלזכותו יותר עשייה והבנה סביבתית מאשר לאלון טל.. אלון עוסק בנושאים סביבתיים עשרות שנים ולא במקרה הוא פרופסור בתחום הזה באוניברסיטת בן גוריון.

אוי לאותה מחלקת איכות הסביבה באותה מכללה צפונית אם נוסדה ע"י אדם שמתעקש לא למחזר בבקבוקים באופן עקרוני.

מותר לכל אחד להתבטא אבל בסופו של דבר אביטל הוא מהנדס טילים ולא חוקר אקלים. מהנדס טילים עוסק בתופעות בסדרי זמן של דקות וקנה מידה של מטרים. חוקר אקלים עוסק בסדרי גודל של פלנטות ובזמנים של שנים עד מאות אלפי שנים.
אבל ההבדל העיקרי בין טילים ואקלים הוא ברמת המורכבות של מערכת האקלים והאטמוספרה והקשר בינה לבין הים על זרמיו ועולם החי שבו, היבשה עולם הצומח ועולם החי ואפילו הסלעים ושחיקתם משפעים על האקלים. אפשר להוסיף את הקריוספרה Cryosphere השלג הקרח והאדמה הקפואה. לעומת המורכבות של העולם, טילים ואפילו אלה שמנחיתים רכבים סקרניים על מאדים הם דבר פשוט מאוד.

אבל הבעיה של אביטל היא לא הרקע המדעי שלו אלא הראיה הסלקטיבית. לדוגמה אביטל הביא דוגמה ממדידות של הטמפרטורה העולמית מלוינים  כאשר הצגתי לפניו את הגרף מאותו המקור והראתי שגם הוא מראה התחממות מייד אביטל טען שאינו מאמין למדענים. 

"המודלים בהם מתהדרים מדעני האקלים ושנכתבו בשנות ה-90, מתבססים על הנחות מרחיקות לכת. מהם המודלים הללו שכל הנגזרות המעשיות, כגון חוקי פליטה, המאבק נגד תחנות כוח גרעיניות, פחם ונפט, מתבססים עליהם? "

נושא שינויי האקלים אינו מתבסס רק על מודלים. למשל ההערכה שמעל 350ppm של CO2 אנחנו נמצאים במצב מסוכן מבוססת על מחקר פלאואקלימי (אקלים קדום) ולא על מודלים.

האם אביטל חושב שמאז שנות ה-90 כל המדענים שעסקו בפיתוח מודלים יצאו לפנסיה? ולא התקבלו לאקדמיה מפתחי מודלים חדשים? לדוגמה דוח ה-IPCCC משנת 2007 משווה בין מודלים משנות ה-90 למודלים משנות ה-2000. כמובן שמאז 2007 כותבי המודלים שלא יצאו לפנסיה ואפילו כמה שאוליי נוספו עסקו הפלא ופלא בכתיבת מודלים  הרצתם ושיפורם. 

המאבק נגד תחנות כוח גרעיניות אינו נובע ממודלים של אקלים ואינו משותף לכול הירוקים כמה מהשמות הבולטים ביותר בתכום כמו ג'ורג מונביו וג'ימס לוולוק הוגה גייה תומכים באנרגיה גרעינית. כדיי להקטין את שינויי האקלים

"מבחן הגרף
מודל פיזיקלי של תופעה מתאר בכלים מתמטיים את ההתנהגות התיאורטית שלה תוך הנחות סבירות על מנת לפשט את המודל וזאת כדי שניתן יהיה למצוא פיתרון מתמטי למודל. תאור מערכת האקלים בעזרת מודל לא יכול להיות שלם. זאת עקב מגבלות מובנות בתאור תנועת האוויר ומה שהוא מכיל. 

אחת מהן היא שאין מודל המתאר את התהוות העננים ותנועתם. חישוב מאזן האנרגיה לא יכול להיות ראוי ללא מודל עננים. יתרה מזאת, אין כיום מודל עננים, כך שהמודלים ההם כבר בנחיתות."

אכן תאור העננים לוקה בחסר במודלים גלובליים אין בכוח החישוב כיום אפשרות גם לטפל בסדרי גודל פלנטריים לאורך שנים וגם למדל את התהליכים המורכבים הכרוכים ביצירת עננים בסידרי גודל של טיפה. אבל המדענים העוסקים במודלים מניחים הנחות סבירות לגבי השפעתם של העננים כדיי לפשט את המודל. כפי שראוי גם לפי אביטל.
האישור להויתם של המודלים שימושיים נובע מהיכולת שלהם לחזות את מצב האטמוספרה בעבר hindcast מתחילים להריץ את המודל בתחילת המאה ה-20 מוסיפים את פליטות גזי החממה ואת התפרצויות הריי הגעש ואם המודל יוצר שינויי טמפרטורה עולמים הקרובים למציאות אזי יש סיכויי גבוהה שהמודל יחזה את העתיד בצורה סבירה. אין כאן ודאות אבל זה הדבר הטוב ביותר שיש ברשותינו כדיי להעריך מה יקרה בעתיד.

"מיקומו של הפחמן הדו-חמצני (פד"ח) במשוואות המודלים הוא כגורם מגביר דהיינו, תוספת פד"ח תגרום באופן ישיר לעליית הטמפרטורה. זו הנחה שאין לה שום יסוד." 

היסוד הינו  פשוט מאוד פד"ח שקוף לאור נראה ובולע תת אדום רחוק ולכן הוא נמנה בין גזיי החממה אבל ההערכה לכמה הפד"ח יגביר את אפקט החממה מבוססת על מודלים שבהם לא רושמים את מידת החימום או ההגברה אלה את יכולת בליעת הקרינה של הגזים השונים וריכוזם ואז נניח מכפילים את ריכוז ה-CO2 ורואים על איזו טמפרטורה העולם יתייצב. ללא שום הנחה מוקדמת לגביי עליית הטמפרטורה.

..", כותב שורות אלה עוסק במדעי הטילים 25 שנים," 
הנחתום לש בשנית. כפי שנכתב אביטל הוא מהנדס טילים ועוסק בטילים וכאשר הוא מדבר על אקלים אינו מומחה יותר מאשר כל אדם אחר לעומתו ג'ים הנסן  ופרופ' פנחס אלפרט ורבים וטובים אחרים עוסקים באקלים 25 שנה ויותר.

"אבל לא צריך להיות כזה בשביל להבין את הגרף ממנו מתעלמים הירוקים: 
הגרף השחור מראה טמפרטורה גלובלית ממוצעת שנמדדה על-ידי לווינים החל משנת 1988, המועד בו  פרופ' ג'ים האנסן הרים על נס את נושא ההתחממות הגלובלית. למי שלא רגיל לראות גרפים של הטמפ' הגלובלית הממוצעת, ראוי לזכור כי הציר האנכי מראה את התוספת של הטמפ' ביחס לממוצע הטמפ' בין השנים 1961-1990. דהיינו אם הגרף היה מראה את הטמפ' המוחלטת לא היו מבחינים כמעט בתנודות. "

כמובן אם הגרף היה מציג את הטמפ' המוחלטת ז"א במעלות קלווין ביחס לאפס המוחלט (273-) לא הינו מבחינים בשינויי אבל בעולמינו כאשר ההבדל בין האקלים היום ותקופת הקרח הוא כ- 5 מעלות ההבדלים ביחס לאפס המוחלט לא מענינים אלא התנודות של מעלה ופחות.
כדאי לשים לב שלמרות שהגרף של הטמפרטורות אמור להיות מעודכן הגרפים של המודלים הם מהדו"ח הראשון של ה-IPCC משנת 1990 מאז השתנו כמה דברים למשל המחשבים שבהם השתמשו המודלים יכלו להשתמש נניח בקריי 2 במהירות של  2 GFLOPS. לקראת הדו"ח של 2007 כבר אפשר היה להשתמש ב-Earth Simulator במהירות של 36 TFLOPS הבדל של פי 10,000. זאת דוגמה קלאסית לקטיף דובדבנים של 'מכחישיי ההתחממות' כאשר הם בוחרים את הנתונים הנוחים להם ומתעלמים ממה שפחות נוח. כאן האמת אינה העיקר אלא הטיעון והעדויות המתאימות. 

"שלושת הגרפים האחרים הינם תוצאות חיזוי על פי המודלים שדיברנו עליהם קודם. הקו העליון הוא קו הטמפ' הצפוי מתסריט לפיו כמות הפד"ח ממשיכה לעלות כמו בימים אלה. הקו התחתון, בצבע ירוק, מתאר מצב של טמפ' אילו היו בני האדם מפסיקים לגמרי לפלוט פד"ח. השוואת שלושת הגרפים לגרף השחור, לא מותירות כל ספק. הן מלמדות שהתחזיות האקלימיות לא מתקיימות במציאות" 
הקו התחתון הינו הערכת מינימום בתרחיש של עסקים כרגיל שפרושו המשך פליטת גזיי החממה ולא מצב של הפסקת פליטת פד"ח.
לפי מדידות הלוינים שמופיעות בגרף התוצאה דומה להערכה התחתונה של המודלים אמנם הקו השחור עולה ויורד אבל מגמת העליה ברורה.

הלוינים מודדים כנראה ממוצע של האטמוספירה התחתונה  לעומת זאת התחזית של IPCC 1990 התיחסה לטמפרטורה שנמדדת בתחנות מטאורולוגיות ולכן אינה אמורה להתאים במדויק למדידות מלווינים. 
אחד הדברים שלא היה ידוע בזמנו היא הכמות של גזי החממה שתשתחרר בעתיד אם נתקן את התחזית לפי כמות גזיי החממה שנפלטו בפועל נקבל את הגרף הבא

מקור skepticalscience.com

אם זוכרים את המצב הראשוני בעת כתיבת הדוח הראשון של ה-IPCC התוצאה מפתיעה בדיוקה
לשם העדכון תרשים מהדוח של IPCC 2007. הדוח של ה-IPCC 1990 חזה קצב התחממות ביין 0.2 ל-0.5 מעלות לעשור מנתוניי NASA GISS השנתיים 1990 עד 2011 עולה שהשיפוע (SLOPE לפי Excel) הוא 0.17 מעלות לעשור.
השוואה בין הטמפרטורות לתוצאות של 58 הרצות של 14 מודלים שונים באדום הממוצע של הסימולציות בשחור הטמפרטורה ביחס לממוצע של 1901-1950
מקור IPCC 2007 AR-4 WG-1 פרק 8

"תרמית ענק
מי זאת הקהילה המדעית אליה מתייחס פרופ' טל? למי מתכוון "כולם"? כולם, פירושו של דבר שני אנשים מרכזיים. האחד, פרופ' ג'ים האנסן, יועצו של אל גור, שהיה ראש תחום האקלים בנאס"א. השני, ד"ר פיל ג'ונס, ראש מכון חקר האקלים באוניברסיטת מזרח אנגליה. שניהם חלשו על כל מדידות הטמפרטורה מעשרת אלפים של תחנות קרקעיות הפזורות בעיקר בחלק הצפוני של כדור הארץ. "

כולם לפי הכוונה של אלון טל הם האקדמיות הלאומיות למדעים של ארה"ב בריטניה ועוד (19 לפחות) וכן AAAS APS האגודה הגאולוגית הבריטית ורשימה של אגודות מדעייות……
העיתונים המדעיים Nature, Science, Geophysical reaserce letters ו (97.4%) ממדעני האקלים הפעילים.
לכן הטענה שב'כולם' הכוונה לג'ונס וג'ים אינה מדויקת ואפילו מטעה במקצת.

מלבד ג'ונס וג'ים יש עוד לפחות 3 הערכות של הטמפרטורה העולמית.  ג'ונס וג'ים חולשים רק על מסדי הנתונים שלהם הם אינם חולשים על מסדי הנתונים של המדינות השונות ולא על הנתונים המצויים בארגון המטאורולוגי העולמי ואפילו לא על הנתונים של NOAA. 

"על פי החוק הפדרלי, מאגר נתונים זה פתוח לציבור הרחב, כמובן לחוקרים מכל המכונים והאוניברסיטאות. ואולם, השניים הללו שהיו מחוברים ברשת תקשורת פנימית עם עמיתים אחרים כנראה הסתירו משהו." 
החוק הפדרלי אינו נוגע לפיל ג'ונס אזרח וחוקר מבריטניה 

"מהנדס בגימלאות מקנדה ביקש אף רשות להשתמש בנתונים ... שם המהנדס הוא: סטיב מאקטייר. ועוד, לאחר תחקיר ארוך, הוצע להגיש נספח לדוח IPCC  משנת 2007 ובו הערות של מאקטייר ואחרים, העדיף הארגון לצרף את חוות דעתו של מיכאל מאן, האיש האחראי לתרמית של "הוקי סטיק". "
כמובן כל המדענים רמאים ושקרנים והירוקים רשעים. ההוכחה ה-IPCC מעדיף חוות דעת של מדען אקלים על פני מהנדס בגימלאות.

"פרומיל
אני מניח שפרופ' אלון טל שמע על "אקלים גייט", .. בין אלפי התכתובות ותוכנות החישוב נמצא המשפט, בו נאמר: "השמט את הירידה", וזאת לאחר בשחזור מהלך טמפרטורות במשך כמה מאות שנים התברר כי בשנות התשעים דווקא יש ירידה ולא עלייה בטמפ' הגלובלית." 
אין ירידה בשנות ה-90 יש לפחות 5 מסדי נתונים לא תלויים של הטמפרטורה הגלובלית ואין שום ירידה. 
אפילו לפי מדידות הלוויינים ביחוד לאור העובדה שאין חולק על כך ש-1998 בסוף שנות התשעים היתה השנה החמה ביותר בחצי השני של המאה ה-20.

בין אלפי התכתובות נמצא משפט אחד המעלה חשד לתרמית.!!!
אלפי תכתובות וכל מה שהתגלה זה כמה הערות לא מחמיאות על מדען אחד ומשפט חשוד אחד!!! רק העובדה הזאת מוכיחה שאין כאן קשר ותרמית מתוכננת. 

המשפט  המתייחס לשיחזור של הטמפרטורות באלף השנים האחרונות באמצעות פרוקסים, פרוקסי בהקשר הנוכחי היא תופעה המתנהגת בקרוב כמו הטמפרטורה ולכן ניתן לשחזר באמצעותה את הטמפרטורה. אחד הפרוקסים הראה ירידה של הטמפ' בשנות ה-90 (90 לפי אביטל). ברור שאין ירידה כזאת משום שב-150 שנה האחרונות יש מדידה ישירה של הטמפ' באמצעות טרמומטרים ובדאי בשנות ה-90 יש אלפי תחנות מטאורולוגיות תיקניות ומסודרות. לכן בגרף בקטע המדובר נמחק הפרוקסי והשתמשו במידע הידוע של מדידות הטמפ' הישירות. עדיין יש כאן מקום לטענות משום שהסטייה הזאת דורשת הסבר אחרת רמת הביטחון שלנו באותו פרוקסי תרד.


המשפט הזה גרם לפיזיקאי מאוניברסיטת ברקלי לחשוד בכול המדידות ולכן הוא יסד את פרויקט Berkeley Earth כדי לבדוק את שינוי הטפרטורה בעולם באופן עצמאי לפי התוצאות אכן הקבוצה של ג'ונס טעתה במיקצת העולם התחמם יותר מאשר אצל ג'ונס.

" נוסיף שנגיעותיו של פרופ' האנסן בנתונים היו נגיעות קסם. הוא חשב לעצמו שרק הוא מבין גדול, תוך יממה לאחר שהכריז כי 1998 היא השנה החמה ביותר בהיסטוריה, הסתבר שהוא תיקן באופן רטרואקטיבי את שנת 1934 שהיתה החמה ביותר."


ועדיין בזמנה 1998 היתה החמה מאז תחילת המדידות ואין שום מאמר מדעי שהתפרסם וטוען אחרת. לגבי התיקון אין אף טרמומטר יחיד המראה את הטמפרטורה העולמית. יש הרבה טרמומטרים ויש הרבה שטחים ריקים בניהם וצריך להחליט כיצד לחשב את הטמפרטורה העולמית. מלבד דאת יכול להיות מצב שנתונים מתחנה מסוימת יהיו שגויים ולכן גם בבחירת התחנות צריך שיקול דעת לכן יכולים להיות מצבים שבהם יתבצע תיקון של התוצאות. למשל כאשר יגיעו החוקרים למקנה שיש דרך חשוב נכונה יותר. לא ברור מדברי אביטל האם התיקון נעשה בצמוד להכרזת השיא או חדשים רבים קודם ורק בעט הכרזת השיא של 1998 חבר המכחישים שם לב לדבר.

 "49 מדענים מתחומי האקלים והפיזיקה פרסמו מכתב חריף כנגדו לפני חודשים ספורים על הגזמותיו ועל שיבושי נתונים שהפכו לטבע שני". 
50 פנסיונרים שעבדו בנאסא בתפקיד מנהלנים, מהנדסים, מנהלים, אסטרונאוטים ומטארולוג אחד (שהוא כנראה האדם היחיד בקבוצה עם רקע מקצועי הקשור לנושא האקלים) שלחו מכתב למנהל של נאסא. עם כל הכבוד לתרומתם דעתם אינה נחשבת יותר מאשר כל הדיוט בוגר אוניברסיטה.

פרופ' אלון טל מבסס את עמדת הרוב הקובע כי קיימת התחממות והיא כתוצאה של פעילות האדם. כבר כתבנו אינספור פעמים מעל במה זו כי תרומת האדם לסך כל גזי החממה היא פרומיל (עשירית האחוז), וזה עולה מהחשבון כי אחוז בפד"ח בין גזי החממה הוא 3.4% ומתוך זה 3.2% תרומת האדם. אם כן זה בדיוק פרומיל.
בגדול לפני העידן התעשיתי רמת הפד"ח היתה כ-270 ppm וכיום היא כמעט 400ppm אין שום הסבר לעליה בכמות הפד"ח מלבד הפליטות האנושיות. בעצם כחצי הפליטות האנושיות  נבלעו ע"י האויקנוסים והיערות.
לטעון שאחוז ההשפעה של הפד"ח על אפקט החממה שווה לאחוזו בין גזיי החממה היא טענה ללא ביסוס ראשית הם נבחר באחוז מספרי/ נפחי או אחוז משקלי? או אולי צריך להעריך את מימדיי המולקולות? כמובן אף אחת מההצעות הקודמות אינה נכונה. דבר שיהיה קרוב יותר למציאות היא ההערכה של הסכוי של המולקולות לתפוס פוטון של תת אדום. זה תלוי כמובן גם בסכויי של אות פוטון להיבלע ע"י גז חממה אחר. גז החממה העיקרי הם המים אבל חלק מספקטרום הבליעה של הפד"ח בתת אדום אינו מכוסה ע"י המים. באות אזור של הספקטרום הטענה המשווה בין ריכוזים מולריים/מספריים/נפחיים/משקליים/.… אינה מחזיקה מים. (כמות תמיד התשובה תהיה מסובכת יותר)

"הפחמן הדו חמצני הוא גז החיים על פני כדור הארץ. הוא אינו גז רעיל "
אף אחד לא טוען שאנו צפויים להרעלה של פחמן דו חמצני 

" יואיל נא לקרוא חוות דעת ופסיקות של בית משפט בבריטניה המבקרות האופן חריף עם תימוכין מדעיים בדבר ההצהרות המופרכות של הסרט "אמת מטרידה".
על פסיקת בית המישפט בבריטניה כבר כתבתי בפרוט בעבר
מבחינה מדעית אל גור יוצא זכאי. וגם בתי המשפט בבריטניה אינו מבקר את גור באופן חריף בית המשפט דן בבקשה לאסור את הקרנת הסרט בבתי ספר בבריטניה והחליט לאשר את ההקרנה.

 "נודע כי האיש שקידם את תאוריית ה"פיק אויל" (כמות הנפט הולכת וקטנה), הוא עיתונאי וותיק ומכובד בגרדיאן ואקטיביסט של השמאל, ג'ורג' מונביוט הירוק, חזר בתשובה מהירוקים. במאמר חדש הוא מודה "טעיתי" – "העובדות השתנו, אני חייב להשתנות איתן". יש מספיק נפט, יש נפט בלי סוף. "

הכותרת של המאמר של מונביו: טעינו יש מספיק נפט בשביל לטגן את כולנו. 
ממש לא חזר בתשובה מהירוקים אלא נעשה מודאג יותר משינויי האקלים משום שכמות הנפט שיכולה להיות מופקת תספיק בכדי לחמם את העולם לרמה הרסנית.

"לנוחיות מי שמשוכנע שמי שמטיל ספק והרהור קל בתאוריה אשר כשלה ואשר מכונה "ספקן" או חמור יותר "מכחישן", על תקן מכחיש שואה (כך מדברים בארה"ב וגם פה ושם בישראל)"
אכן לפי מייקל שרמר מומחה עולמי להכחשת שואה אשר כותב בין השאר לסינטיפיק אמריקן הכחשת אקלים והכחשת השואה נמצאות באותה הקטגוריה.
מבחר מקורות


התחממות גלובלית אידס וחיסונים או למה מהנדס טילים צריך לעוף המבחר המקיף ביותר של ציטוטים מדברי גבי אביטל 


The Ice Ages http://earthguide.ucsd.edu/

2 תגובות:

  1. אחד אחר4/9/12 19:32

    טוב בגדול אתה חוזר על הרבה דברים שכבר הגבתי עליהם מתישהו אז אני רק אגיב על דברים שבאמת מרגיזים אותי
    נתחיל מהכי מרגיז.
    "מייקל שרמר מומחה עולמי להכחשת שואה אשר כותב בין השאר לסינטיפיק אמריקן הכחשת אקלים והכחשת השואה נמצאות באותה הקטגוריה."
    אני לא יודע מי זה המייקל שרמר הזה , אבל רק על זה אתה צריך להתבייש-
    איך אתה משווה בין הכחשת שואה שביסודה עומד הרעיון שקיימת קונספירציה רחבת הקף בין אירגון יהודי אפלולי ששולט איכשהו גם ברוסים גם בגרמנים וגם באמריקאים שפיברק אלפי עדויות כדי/לגרום לעם הגרמני/האדם הלבן/ערבי להרגיש אשם בשביל להקים מדינה ציונית/לשלוט בעולם/בשביל הכיף.

    ואתה משווה את זה להטלת ספק בתאוריה מדעית באמצעים מדעיים עם טיעונים מדעיים ?! איך אתה מעז?

    השבמחק
  2. איך אפשר להשוות בין הטענה שיש קונספירציה רחבת הקף בין כול המרכזים המטארולוגים בעולם כולל האמריקאים הבריטיים הרוסים והגרמנים.. ומדעני האקלים פברקו אלפי מדידות .....
    מיקל שרמר כתב ספר מומלץ בנושא הכחשת השואה. לכן הוא מבין יותר בנושא הכשת השואה יותר מאחד אחד ומרוב אזרחי ישראל.
    קישור לעיל בפוסט הרלבנטי: על מכחישים ומהנדסים: חיים בהכחשה - כאשר ספקן אינו מטיל ספק מאת מיקל שרמר עם תוספת קטנה עבור מהנדסים אוירונאוטים

    השבמחק