23.3.2011

עדכוני שישינסקי

ועדת הכספים נדחתה ל-15:00 

ישיבת עדת הכספים עמוסה 5 מצלמות וידאו ועוד לא ברור כמה עיתונאים.

לאחר שאתמול ירדו הטיקונים והיחצנים אישית על חבריי כנסת עד שלוש לפנות בוקר
08:27 |  23.3.2011   מאת צבי זרחיה  
במזנון יושבים נציגי חברות הגז עם 12 לוביסטים ■ במסדרונות מתרוצץ מנכ"ל דלק אנרגיה ומנסה לשכנע חברי כנסת לתמוך בעמדתו ■ הגיאולוג של גבעות עולם מתפרץ לעבר נציגי האוצר: "אתם הורסים את ביטחון המדינה" ■ נציגי חברות הגז מציעים דיל, ונענים בשלילה ■ שטייניץ נוסע לטבריה לפגוש בביתו את הח"כ המתנגד, ציון פיניאן ■ יום לפני אישור חוק ששינסקי בוועדת הכספים - כך נראה מסע הלחצים בכנסת
הכתבה ממסתימת בשעה חמש אבל הסיפור לא נגמר


דה מרקר ודוב חנין טוענים שביבי מתכוון להוסיף הקלות ברגע האחרון.




07:01 |  23.3.2011   אבי בר-אלי  


כדי לרצות את חברי מפלגתו לוחץ ראש הממשלה להכניס ברגע האחרון שלושה שינויים בחוק ששינסקי: הבטחת ריבית להוצאות חברות הגז, הצמדת ההיטל למס חברות והארכה של המועד האחרון שבו יוזרם הגז מתמר ■ ניתוח TheMarker


המשקיעים הקטנים 
נדפקים בכל מקרה. ההסכם עם של המשקעים הקטנים עם החברות נותן מראש 20%-10% מההכנסות לחברות ואז יורדות ההוצאות ואז דמי נהול  הפעלה שמנים ןסכורות של מליונים כעת מחלקים את הרווחים בין החברות למשקיעים הקטנים.  ואז אם נשאר משהו. (לדוגמה מרי B הרוויח יפה אבל בחשבון ללרשויות המיסים שהוא כנראה גם החשבון למשקעים הקטנים נרשם הפסד) כעת לפי טענתם לאחר ששהחברות הגדולות לקחו את חלק הארי המדינה לוקחת מהם עוד 78%-86%  שזה הרבה יותר ממה שהמדינה לוקחת מהחברות.

אם זה החישוב יתכן שאחוזי הרווח של המשקיעים הקטנים יהיו פחות מ-10% ויש טעם לטענתם. 
הערה לא בדקתי וירדתי לעומק הנושא בכל מקרה מהרווח 36% מתמר ו-40% מלויתן הולך לנובל אנרג'י מאמריקה. כמובן מדובר לאחר רווח המפעיל שהולך לנובל אנרג'י לכן אנני בטוח מה האנררגיות הטובות שנובל מביאה  אבל ברור שהיא לוקחת מכאן את חלק הארי של ההכנסות שישארו לאחר שהממשלה תיקח את חלקה. ובעזרת חשבונאות יצירתית אולי גם לפני שהממשלה תיקח את חלקה.

סיכון פוליטי 
אחת הטענות נגד העלאת חלק המדינה היא הטענה שצריך להתחשב משום הסיכון הגבוה בישראל. בחוברת האחרונה של הפורום לפעולה אזרחית מופיע הגרף הבא אשר לקוח מהמצגת של צ'ק דוידסון יו"ר ו-CEO יוני 2010 (עוד פיגוע? שמועה על אוטובוס בבניניי האומה)
ישראל מיוצגת ע"י העמודה אדומה הרביעית משמאל בקצה הבטוח של הסקלה