22.11.2009

טיוטה-Mckinsey & mistake סוף סוף ניתן לקרוא את דו"ח מקנזי לפחתת הפליטות

אמנם זה נשמע קצת חוצפה לטעון לשגיעות בדוח של חברה בינלאומית מובילה לפני שקראתי את הדוח אבל א בדוח של ארצות הברית מצאתי לפחות חוסר אחד ולכן יותר מסביר שבדוח שהוכן לישראל בלחץ של זמן יפלו אי אלו השמטות. העובדה שאני וחברי מכירים את ישראל יותר טוב מאשר את ארצות הברית גמהי מקילה על הביקורת. אבל הסיבה העיקרית שאני לא מקבל דוח שמשמעו הפיכת ישראל לצחיחה יותר ממידבר סהרה.
פטנציאל הפחתת פליטות בישראל - עקומת עלות הפחתת גזי חממה בישראל - דוח מקינזי

קריאה ראשונית של הדוח מאכזבת אין נתונים ולא ברורות ההנחות המפורטות למשל: גודל האוכלוסיה צריכת חשמל לנפש, ....
אבל אם נקח את קצב גידול האוכלוסיה לפי מקנזי 1.4% ואת גודל האוכלוסיה בתחילת 2009 7.4 מיליון, נגיע ל 10 מיליון תושבים בשנת 2030. לפי מקנזי צריכת החשמל המינימלית בשנת 2030 תהיה 91Mvh לכן צריכת החשמל לנפש תהיה קצת יותר מ- 9,000MVh.
צריכת החשמל לנפש בקליפורניה היא בסביבות i 7000-6500 MVh
צריכת החשמל לנפש בדנמרק כ 6500MVh
חלק גדול מארופה צורך פחות מ- 8000MVh

למה אחרי 20 שנים של מאמץ לחסוך אנרגייה צריכת החשמל לנפש תהיה ב-30% יותר גבוהה מקליפורניה ?

לי נראה שהדוח נופל על נסיונו ליצור תסריט עסקים כרגיל משופר והתוצאה באמת עסקים כרגיל קצת פחות גרוע. אבל זאת לא החשיבה שתוביל אותנו לפריצות דרך. זאת הדרך לבינונייות משופרת שהיא בסופו של דבר עדיין בינונייות.

אבל עדיין אימוץ הדוח, כפי שרוצה השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, יוביל לדרך של בקרה על הפליטות שזהו חידוש מהפכני בישראל וללא עלות בסיכומו של דבר. ואים כפי שחוזה חברת מקנזי העולמית מחירי הדלקים יעלו אפילו נרויח מכך. בכל מקרה כרגע זה הדבר היחיד שיש לנו ביידיים כמתווה לפעולה (עם חותמת של חברה מהמכובדות בעולם) לכן אני תקווה שארדן יצליח להעביר את הדוח כמדיניות ממשלתית ולא רק כמדיניות המשרד להגנת הסביבה. גלעד אנחנו אתך.

אבל בחודשים ובשנים הבאות כדי יהייה למצוא מדיניות יעילה יותר בינתיים השר מזמין את כל מי שיש לו הצעות לשיפור להעביר למישרד.

עוד כמה חדשות
גוברת הערכה בישראל שאף אחד לא יטרח להתעסק איתנו בקופנהגן ולכן אנו עשויים להשאר יחד עם המדינות המיתפתחות.

בינתיים ישראל מנסה להתקבל לקבוצת המדינות שלא שיכות לשום קבוצה אחרת בקופנהגן יחד עם שויץ מקסיקו ומדינות נוספות.

יתכן שבקרוב נשמע סוף סוף על תוכנית לעידוד החלפת מכשירי חשמל ישנים ביעילים וחדשים ז"א זיכוי כספי עבור גריטה של מכשירים ישנים.




Danish Electricity Supply 2007, Statistical Survey - April 2008
Text and data analysis: Dansk Energi Branchestatistik

INTEGRATED ENERGY POLICY REPORT 2007
California Energy Commission - Arnold Schwarzenegger Governor

Greenpeace- the naked truth about the F-word and climate על גז החממה העצבני ביותר

יש עוד כמה גזים בעייתיים ביותר אבל הם מיוצרים כניראה בכמיות קטנות יחסית לגזים הנמצאים בכל מקרר ומזגן

The CRU hack, Climategate - מקור למידע על הפריצה לשרת הדואר במיזרח אנגליה עדכון 3 אקלים-גייט

[עודכנו תירגום חלק משמעותי מהמאמר של מונביוט וקישור לדף בנושא בגארדיאן]

לכל מי שירצה לעשות צימס מציטטות שהוצעו מהקשרן מהפריצה לשרת הדואר במיזרח אנגליה
מכונה גם סקנדל האקלים וקלימט גייט climate gate

שרת הדואר באוניברסיטת מיזרח אנגליה נפרץ והורדו מימנו מאות מיילים ומסמכים שהועברו בין כמה ממדעני האקלים החשובים בעולם. אוכלוסיית מכחישי שינוי האקלים חוגגת. המייל החביב עלייהם ביותר הוא מייל שמדבר על טריק של מיקל מאן שהוסיף את הטמפרטורה האמיתית לגרף של של proxies החל משנה מסוימת. אכן הדבר נשמע כמאשר את תאוריות הקשר אבל אם נוסיף החל מתאריך כל שהו את הטמפטורה העולמית הממוצעת נקבל קפיצה של יותר מ-13 מעלות (לפי IPCC 2007) דבר שאינו מתקבל על הדעת גם הקפיצה בנתונים וגם 13 מעלות כאשר מדובר על התחממות כוללת של פחות ממעלה עד ימינו, לכן הגיוני יותר ההסבר שמדובר על פתרון לתצוגה של מספר נתונים באותו התרשים. אם זה הוא סגנון ההוכחות לקשר עולמי של מדעניי האקלים אז תאוריית הקשר לא אמינה יותר מהפרוטוקולים של זיקני ציון הידועים לשימצה. מצורפת לנוחות הקוראים רשימת בטויים המכילים את המילה טריק מהמילון.
בכול מקרה בכול תחום אנושי תמיד ייהיו מי שיעדיפו לקצר פינות לסלק מפריעים ואפילו לשקר למען בטחון ישראל או העולם. אבל עדין כמה מיילים חשודים לא עומדים מול ההבנה של כל העולם המדעי כמעת. בקצרה מהומה רבה על לא מאומה. או כפי שניסח אנגלי אחד Much Ado About Nothing

בתמונה מדעני אקלים עם כדור הארץ לפי מאמיני התרמית הגלובלית של שינויי האקלים
אמנם לא כל מפיצי תאוריית הקשר הם שונאי מדעני אקלים אבל גם לא כל מי שהפיץ את הפרוטוקולים הוא שונא יהודים לפי זכרוני במדינה מזרח אסייתית הופצו הפרוטוקולים כמודל לחיקוי כדי ללמוד מהיהודים. בשני המיקרים הרעיון של קשירת קשר בידי קבוצה גלובלית ולא הומוגנית מטורף לחלוטין ובשני המיקרים ניזקו רב ועדיין לא ידוע מי משתי העלילות תפיל יותר חללים.
In the pic: Climate Scientists with earth, according to the conspiracy theory.

מדעני אקלים עם כדור הארץ לפי התפישה הרוחת בין מכחישיי האקלים






Climate wars hacked emails




By George Monbiot, published in the Guardian, 23rd November 2009
אבירי הפחמן
מאת גורג מונביו הגרדיאן 23/11/2009
מונביו מתאר כמה מהמכתבים הבעיתיים ומפקפק ביושרה של מדען ספציפי ובעיקר מביא את המיכתב "שמאשר" את תאוריית הקשר בתפוצה של אבירי הפחמן המכתב מתאר את השתלשלות העיניינים מאז המסטר הגדול פורייה הגה את התוכנית לפני 185 שנה.
מאת: ernst.kattweizel@redcar.ac.uk
נשלח: 29th October 2009
אל: The Knights Carbonic
"רבותי רגע השיא של תוכניתנו הגדולה מתקרב במהירות. מה שכונה ע"י המסטר "הסדרת הפעילות של המין האנושי ע"י סדר יום נשגב, בציווי האל ובנפלא [ללא יכולת להבין] מכל אדם" אשר אנו מכנים ממשלה קומוניסטית עולמית מתקדמת לשיאה בקופנהגן. 185 שנים מאז המסטר, הידוע לפשוטי העם בשם יוסף פוריה, השיק את תוכניתו לשליטה בעולם, כל הקהילה של המדעים הפיזיים עמלה כדי להגיע לרגע זה.
השלבים הראשונים של התוכנית עבדו בצורה מופלאה. ראשית התזה הראשונית של המסטר ששיחרור קרינה תת אדומה מעוקבת ע"י האטמוספרה - היתה צריכה להיתקבל ע"י המימסד המדעי. אני לא אטריח אתכם בפרטים של הזהב ששולם, האייומים שנעשו והדם שנישפך כדי להגיע למטרה. אבל התוצאה היתה חיסול ההתגדות והשפלת או שריפת יריבי המסטר. תוך 35 שנים השומר השלישי של המקדש הגדול של אבירי הפחמן (הנביא הנערץ שלנו ג'ון טינדל John Tyndall) היה מסוגל "להדגים" את התזה של המסטר. שליטתנו באותו הזמן במדעים הפיזיקליים היתה כל כך הדוקה עד ששום התגדות רצינית לא החזיקה מעמד.
התנגדות נוספת הופיע (ונוטרלה במהירות) כאשר רצינו להציב את השומר ה-6 (סוונטה ארהניוס Svante Arrhenius) בתחילה כפרופסור לפיזיקה באוניברסיטת סטוקהולם ולאחר מיכן כרקטור. מעמדה זאת הוא היה יכול לקדם את החוק הגדול השני של המסטר .... ההמשך מספר על השליטה העולמית בטרמומטרים, על הטבעת הסודית של הכורים הגרעיניים מסביב לחוג הארקטי, על ליזרים להמסת קרחונים מהחלל, על שינויי דפוסים של רביה בעולם החי, על סחיטת ג'ורג' בוש באמצעות סרט המראה את הנשיא לעתיד מקיים אקט מיני עם מכונית פורד מוסטנג, ראש של סוס שהופיע במיטה של ג'ים הנסן [לפי הסרט הסנדק] ועוד.
"Gentlemen, the culmination of our great plan approaches fast. What the Master called “the ordering of men’s affairs by a transcendent world state, ordained by God and answerable to no man”, which we now know as Communist World Government, advances towards its climax at Copenhagen. For 185 years since the Master, known to the laity as Joseph Fourier, launched his scheme for world domination, the entire physical science community has been working towards this moment. ... cont' "

אחת הטענות  לגבי המיילים קשורה למילה טריק trick כמה מהשימושים במילה להלן
PHRASES


do the trick informal achieve the required result.

every trick in the book informal every available method of achieving what one wants.

how's tricks? informal used as a friendly greeting : “How's tricks in your neck of the woods?”

not miss a trick see miss 1 .

the oldest trick in the book a ruse so hackneyed that it should no longer deceive anyone.

trick or treat a children's custom of calling at houses at Halloween with the threat of pranks if they are not given a small gift (often used as a greeting by children doing this).

tricks of the trade special ingenious techniques used in a profession or craft, esp. those that are little known by outsiders.

turn a trick informal (of a prostitute) have a session with a client.

up to one's ( old) tricks informal misbehaving in a characteristic way.
Dictionary Version 2.0.3 (51.5)
© Copyright 2005-2007 Apple Inc., All rights reserved.

לאחר שנה וחצי
לאחר שקראתי טענה של מגיבה לפוסט בבלוג הפילוסוף הבודד שקליימט גייט הושתקה בארץ וההתיחסות הראשונה לנושא היתה ב-2010 שמתי לב שבלוג זה או אחד המקומות הראשונים בעברית שהתיחסו לפרשה לפי בריטניקה ויקיפדיה וחיפוש קצר בגוגל. הפרשה פרצה ב-17.11.2009 הפוסט הופיע 6 ימים לאחר מיכן כך שיתכן שהוא אפילו הפוסט הראשון בעברית שעסק בנושא.

הטעות היחידה בפרסום של הפוסט היתה ההתיחסות לנושא כפי שהתברר מהעובדות היבשות אין במיילים המדוברים שום דבר שעשוי לשנות את ההתיחסות המדעית לשינויי האקלים או להטיל ספק משמעותי באמינות המחקרים. לאחר כשש ועדות חקירה מתברר שאכן כך הדבר לא נתגלו שום ממצאים משמעותיים שמערערים על אמינות אף אחד מהמחקרים. נשארו רק טענות של אי עמידה מצד המרכז לחקר האקלים בחוק חופש המידע. (כאשר הבקשות למידע הפכו למסע הטרדה משמעותי)
הסילוף היחידי שקשור לפרשה הוא של אלה שטוענים שבפרשה התגלה שהמדענים משקרים ומיזפים.

A major scandal that broke on Nov. 17, 2009, when more than 1,000 e-mail messages and other documents from the Climatic Research Unit (CRU) of the University of East Anglia (UEA), Norwich, Eng., were leaked on the Internet continued to resonate in 2010.