21.7.2008

על ברווזון מכוער וההסכמה בקהילה המדעית בנושא שינוי אקלים

האגודה האמריקאית לפיזיקה שחברים בה כ50 אלף איש [APS American Physical Society]
פרסמה הצהרה בשנה שעברה בנושא שינויי האקלים
"פליטות של גזי חממה מפעילות אנושית משנות את האטמוספרה בצורה שמשפיעה על האקלים העולמי." "העדויות בלתי ניתנות להפרכה: שנוי אקלים מתרחש. אם לא יעשו פעולות למיתון [mitigating action] , שבוש של המערכות האקולוגיות והאקולוגיות העולמיות, מערכות חברתיות, ביטחון ובריאות האדם סביר שיתרחש. אנו חייבים להפחית את הפליטות של גזי חממה כעת."

באגודה האמריקאית לפיזיקה קיימות 39 יחידות אחת מהן נקראת הפורום לפיזיקה וחברה בין השאר הפורום מוציא עלון. עורכי העלון החליטו לקיים דיון בנושא שינוי האקלים הזמינו מאמרים בעד ונגד ולדבר העורך נכנס המשפט "יש נוכחות משמעותית בקהילה המדעית לאנשים אשר אינם מסכימים עם מסקנות הIPCC [הפנל הביין לאומי לשינוי אקלים] שפליטות של גזי חממה ע"י האדם גורמות להתחממות הגלובלית אשר התרחשה מאז המהפכה התעשייתית."

ברור שיש בעיה להזמין משהו מהמכחישים ולפתוח דיון אם היו כותבים: הקהילה המדעית כולה (למעט כמה חריגים) הזמנו את אחד החריגים לכתוב מאמר.

אבל בכול מקרה בראש המאמר אשר טוען שאיין התחממות גלובלית בגלל פעולות המין האנושי נכתבה אזהרה באדום:
This article has not undergone any scientific peer review. Its conclusions are in disagreement with the overwhelming opinion of the world scientific community. The Council of the American Physical Society disagrees with this article's conclusions.
המאמר לא עבר בקורת מדעית המסקנות של המאמר הן בניגוד לדעה של רוב המוחלט של הקהילה המדעית. מועצת אגודה האמריקאית לפיזיקה אינה מסכימה למסקנות המאמר.

איזשהו כתב קרא את דבר העורך והעורך של הכתב קרא את הכתבה ויצאה לעולם כותרת
"המיתוס של הקונסנזוס מתפוצץ הAPS פותח את הויכוח על שינויי האקלים"
ובהמשך הופיעו כותרות נוספות בסגנון במדיה

ולכן הAPS פרסמה הודאה אין שינוי בעמדתינו וגם הפורום לפיזיקה וחברה פירסם הודעה הפורום הוא מקום לדיון וחוסר הסכמה והעלון הוא מקום לפרסום של מאמרים ודעות אבל אנו מאמינים שהמשפט ""יש נוכחות משמעותית ... " מגזים במספר המדענים אשר אינם מסכימים עם הIPCC והמשפט אינו מיצג את הפורום אשר מאמצת בחוזקה את דעת הAPS ש"פליטות של גזי חממה מפעילות אנושית משנות את האטמוספרה בצורה שמשפיעה על האקלים העולמי."
"Emissions of greenhouse gases from human activities are changing the atmosphere in ways that affect the Earth's climate."

לסיכום הברוזון הזה לא יהפוך לברבור ישנם ברווזונים מכוערים שנישארים ברווזים. ובאות ה נשימה נוסיף לא כל מי שטוען משהוא חריג הוא גלילאו ואפשר לפרסם גם דברים שכמעט כל הקהילה המדעית דוחה.

הAPS היא לא הגוף המדעי הריאשון שמזהיר משינוי אקלים לפניו הAAAS אשר מילבד היותו הארגון המדעי הגדול בעולם (10 מיליון חברים ו262 ארגונים חברים בAAAS) הוא מפרסם את השבועון Science אשר מצוי בכול סיפריה מדעית.
בהצהרה של הAAAS שהתפרסמה בתחילת 2007 נכתב: "העדויות ברורות: שינויי אקלים נגרם ע"י פעילות אנושית קורה עכשו, והוא איום גדל לחברה. מידע שנאסף מסביב לעולם מגלה מגוון רחב של השפעות: קרחונים מפשירים במהירות, ערעור של כפות קרח עיקריות, עלייה במזג אוויר קיצוני, עליית פני הים, תזוזה של תחומי היחיה של מיני בעלי חיים וצמחים ועוד. הקצב של השינויים והעדויות לנזק התגברו באופן בולט בחמש השנים האחרונות הזמן לפקח על גזי חממה הוא כעת."
"השהית הפעולה בנושא שינויי האקלים תגדיל את התוצאות הסביבתיות והחברתיות ואת העלויות. ככול שנחכה יותר לתקל את שינויי ה אקלים התוצאה תהייה יותר קשה וייקרה."

בשנת 2005 פרסמו האקדמיות הלאומיות למדע של ארצות הברית, איטליה, ברזיל, בריטניה, גרמניה, הודו, יפאן, סין, צרפת, קנדה, ורוסיה הודעה משותפת בנושא שינויי האקלים. הודעה משותפת בנושא שינוי אקלים ההודעה אומרת
שינויי אקלים הוא אמיתי. צריך להפחית את הפליטות של גזי החממה.

בשנה שעברה 2007 יצאה הצהרה נוספת של אותן אקדמיות בתוספת האקדמיה של דרום אפריקה בהצהרה לכבוד כנוס הG8 במבוא נכתב "בשנת 2005 האקדמיות פרסמו הצהרה המדגישה ששינוי אקלים מתרחש... מחקרים חדשים מחזקים במידה רבה את מסקנותינו בעבר. שינויי האקלים הוא חד משמעי וככול הנראה הוא נגרם בעיקר ע"י התערבות האדם באטמוספרה.

"הבעיה עדיין ניתנת לפתרון אבל הופכת לקשה יותר מיום ליום. מטרה של הגבלת שינוי האקלים לשתי מעלות צלזיוס מעל הטמפ' שלפני העידן התעשייתי תהייה מאוד מאתגרת, ואפילו לכמות זאת של התחממות סביר שיהיו תוצאות חמורות."

שאר ההצהרה יותר פרקטי דגש מיוחד ניתן לייעילות בשימוש באנרגיה

ברור שפואד וחזי ממשרד התשתיות לא מנסים לאתגר את עצמם ואותנו יתר על המידה אבל התוצאות עלולות להיות מאוד מאוד חמורות.

גם השנה לכבוד כנוס הG8 יצאו האקדמיות כל הקודמות בתוספת מקסיקו כול מדינות הG8 ועוד 5 מדינות בהצהרה שפותחת במילים אילו
"מאז שנת 2005 האקדמיות של ארצות הG8+5. קוראות למנהיגי העולם להגביל את האיום של שינוי אקלים...
... ההיתקדמות בהפחתת הפליטות של גזי החממה איטית."

עוד בשנת 2004 הופיע בסיינס המאמר מעבר למגדל השן הקונצנזוס המדעי על שינוי אקלים מאת נעמי אורקס
המחקר בדק 928 מאמרים בעיתונות המדעית אשר הופיע בהם מילת המפתח "שינויי אקלים" 75ֵ% הסכימו עם התאוריה של שינוי האקלים ו25% עסקו אקלים קדום paleoclimate או בשיטות ולא הביעו דעה לגבי המצב בנוכחי. אף מאמר לא הכחיש את שינוי האקלים מעשה ידי אדם [anthropogenic climate change].


עוד בשנת 2004 הופיע בסיינס המאמר מעבר למגדל השן הקונצנזוס המדעי על שינוי אקלים מאת נעמי אורקס
המחקר בדק 928 מאמרים בעיתונות המדעית אשר הופיע בהם מילת המפתח "שינויי אקלים" 75ֵ% הסכימו עם התאוריה של שינוי האקלים ו25% עסקו אקלים קדום paleoclimate או בשיטות ולא הביעו דעה לגבי המצב בנוכחי. אף מאמר לא הכחיש את שינוי האקלים מעשה ידי אדם [anthropogenic climate change].

בקיצור כל מי שטוען שקיימת חוסר הסכמה בקהילה המדעית הוא הדיוט במיקרה הטוב וסביר להניח ששגם אידיוט ואים אינו רוצה לשייך את עצמו לקטגוריה קודמת אז הינו משתייך לאגודת דוברי האמת מיסודו של הברון מינכאוזן.

תמצית ההסכמה המדעית בנושא שינוי אקלים נמצאת ניתן לקריאה בחוברת בהוצאת האקדמיה הלאומית האמריקאית למדעים













מקורות

American Physical Society (APS)

National Policy - CLIMATE CHANGE - APS 2007

עלון הפורום לפיזיקה וחברה FPS Newsletters-July 2008

הברוזון המקורי? Myth of Consensus Explodes: APS Opens Global Warming Debate: July 16

השועל בולע את הברוזון Scientific Consensus About Global Warming Takes Another Big Hit: foxnews-July 18

The American Association for the Advancement of Science AAAS Board Releases New Statement on Climate Change - 2007

על ארגונים החברים ב AAAS

Scientists unite to push Bush on climate: Lewis Smith, The Times, February 20, 2007

BEYOND THE IVORY TOWER:
The Scientific Consensus on Climate Change: Naomi Oreskes - Science

Joint science academies’ statement: Global response to climate change - 2005

Joint science academies’ statement on growth and responsibility: sustainability, energy efficiency and climate protection - 2007

Joint Science Academies’ Statement- Climate Change Adaptation and the Transition to a Low Carbon Society 05.08

The National Academies site/about

UNDERSTANDING AND RESPONDING TO CLIMATE CHANGE
Highlights of National Academies Reports
2008 EDITION

למי שיטרח לקרוא את המאמר בAPS תגובה למאמר מRealClimate
Once more unto the bray: RealClimate - July 2008

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה