29.11.2010

דוח ששינסקי המקור

ראשית כמה מס ותמלוגים משלמים בעולם

תמר אגמון, עמי צדיק מרכז המחקר והמידע הכנסת - 18 יולי 2010

וכעת לדוח שישינסקי הקישורים מאתר משרד האוצר
הועדה לבחינת המדיניות בנושא משאבי נפט וגז בישראל בראשות פרופ' איתן ששינסקי

בחודש אפריל 2010 מינה שר האוצר ועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז טבעי בישראל (להלן - הועדה), עליה הוטל להציע מדיניות פיסקאלית עדכנית לגבי חיפוש והפקה של נפט וגז בישראל.
ביום 15 בנובמבר 2010 פרסמה  הוועדה את טיוטת עיקרי המלצותיה. המלצות אלה פורסמו בצורה פומבית, בין היתר, באתר האינטרנט של משרד האוצר. 
הועדה מזמינה בזה את הציבור להציג בפניה עמדות בנושאי עבודתה. 
המעוניינים להגיש עמדתם, ישלחו מסמך תמציתי לדואר אלקטרוני בכתובת, fiscalpolicy@mof.gov.il  עד ליום שני, 13 בדצמבר 2010. 
הועדה מבקשת להבהיר כדלקמן: [פירוט בקישור הבא]




לדוח הביניים






חוות דעת משפטיות חיצוניות






0 |  10.11.2010   אבי בר-אלי וליאור זנו  
החלטת הוועדה התקבלה פה אחד ■ המס יחל מ-20% ויעלה ל-60% כאשר רווחי החברות יגיעו ל-230% ■ המדיניות החדשה תחול גם על תמר ועל ים תטיס
"אם המלצותינו ייושמו נהיה במקום טוב באמצע מבחינת הטיפול בסוגיה במדינות העולם - במאגר רווחי ומפיק, יעמוד היקף חלקה של המדינה על כשני שליש לאורך כל שנות הפרויקט".
לא מפתיע שיש מי שחושב שששינסקי עדיין נותן יותר מידיי לחברות הגז כמו למשל 





לאחר עיון מדוקדק בעיקרי המלצות ועדת שישנסקי מתברר כי למרות השינויים- מטיבה הועדה באופן מהותי עם חברות הגז על חשבון הציבור





12.11.2010 14:44 
לאחר בחינה ראשונה של חלק מההמלצות של ועדת ששינסקי, אומר ראש צוות המחקר של פורום פעולה אזרחית, אמנון פורטוגלי: "יותר מדי פרצות ואפשרויות להתחמקות ממס ולתעלולי מס נשארו פתוחות לרווחה, ועל ועדת ששינסקי לחסלן באופן מוחלט". פורטוגלי מביא דוגמאות אחדות, ביניהן: ההכרה בהשקעה ביחידות השותפות כהוצאה מוכרת לצורכי מס, העובדה שהשותפויות אינן משלמות מס חברות ברמת השותפות – וזאת בשונה מחברות המשלמות מס חברות רגיל.

פורטוגלי מציין כי בקנדה היה מצב דומה שגרם להפסדים בשיעור של מאות מיליוני דולרים למדינה, ולכן בשנת 2006 שונה החוק ובוטל הפטור מתשלום המס לשותפויות והוטל עליהן מס חברות רגיל בשיעור 31.5% .... המשך

יש באתר גם אפשרות לחתום על עצומה להעלאת התמלוגים

שישינסקי כברון גז פוסט מאת שי דוידוויץ by Shay Dawidowicz

מאמר מושקע אשר נסמך על מחקר ומקורות רבים. גם מונביו היה מתגאה במאמר כזה


ששינסקי ברון הגז: מי זה? ישראל? מה? הכסף שלך? אמממ... אנחנו עסוקים כרגע... תתקשרי בעוד 8 שנים, OK? 
by Shay Dawidowicz on Monday, November 15, 2010 at 2:49am

"אומרים חושב בשמאל, וחי לו בימין
בוילה שבנה, אי שם בהרצליה
כשפעם ביובל הוא לביקור מגיע
על זרועו אישתו השחקנית
יושבים עם ההורים על אבטיח
הקיבוץ מביט במכונית."
(מתוך "בלדה לעוזב קיבוץ")


לפי התקשורת ועדת ששינסקי החזירה לציבור את כספי הגז שברוני הגז מנסים לשדוד. כמה עובדות שחשוב להבין לגבי השקר הזה:

א. למעשה ועדת ששינסקי המליצה לא להעלות את התמלוגים ולא לקחת כסף מברוני הגז ב8 שנים הקרובות. חברות הגז יכולות להתעשר על חשבוננו לפחות ל8 שנים הקרובות - עד שתקום ועדת ששינקי נוספת שתיתן להם עוד 8 או 10 או 20 שנה.

ב. ששינסקי לא יעשה עבורנו את המאבק, הוא עצמו הוא אחד מברוני הגז. הוא דירקטור וחבר ועדת ההשקעות של חברת ההשקעות הגדולה בישראל, אופק-פסגות, שמושקעת יחד עם תשובה בחברת הגז אבנר, מושקעת באמפל של ברון הגז יוסי מימן, ועוד, ונקנתה לאחרונה על ידי קרן אייפקס, המושקעת גם היא בגז. למעשה ששינסקי פעיל מזה שנים רבות בהעברת נכסי מדינות לידי תאגידים בינלאומיים. מתוך קורות החיים שלו: "חבר הועדה המארגנת, מחלקה פיסקאלית, קרן המטבע הבינלאומית (IMF), עבודות ייעוץ (בשנים 2000-2001): תוכנית במימון הבנק העולמי ו Pro-Democratia להפרטת תשתיות, שינויים מבניים ורפורמה פנסיונית – רומניה. תכנית לרפורמה פנסיונית במימון הבנק העולמי – בוליביה(1998). תכנית במימון הקהילה האירופית לשינויים מבניים ומערכת הפנסיה – רוסיה."

ג. העמותות לא יעשו עבורנו את המאבק. המאבק להעלאת תמלוגי הגז מנוהל על ידי הקרן החדשה לישראל. רות ששינסקי (אשתו של איתן ששינסקי) היא ממנהלי הקרן. נשיאת הקרן, נעמי חזן, בהיותה חברת כנסת הצביעה נגד (!) היוזמה הממשלתית להעלאת תמלוגי הגז. המאבק של העמותות הוא הצגה.

ד. גם התקשורת לא תעשה עבורנו את המאבק, היא בבעלות ברוני הגז, למשל אחד המשקיעים הישראלים הגדולים בגז הוא עופר נמרודי, הבעלים של עיתון מעריב; אחד מברוני הגז הגדולים בארץ הוא יוסי מימן, הבעלים של ערוץ 10; משפחת תשובה היא מהבעלים העיקריים של ערוץ 2; והרשימה נמשכת..

הי!. גם חברי הכנסת לא יעשו עבורנו את המאבק, הם מייצגים את ברוני הגז ולא אותנו. למשל, "הרצוג פוקס נאמן", משרד עורכי הדין הגדול בארץ, של שר הרווחה יצחק הרצוג ושר המשפטים יעקב נאמן, מייצג את קרן אייפקס (שמושקעת בחברות הגז) למשל בקניה של אופק-פסגות של ששינסקי.

וו.האם ישראל היא מדינה עצמאית ריבונית או מדינה כבושה? אם לישראל יש תקציב שנתי של פחות מ100 מיליארד דולר והיא נותנת במתנה נכס ציבורי ששווה 700 מיליארד דולר, בעיקר לחברת נובל אנרג'י ולעוד כמה חברות, ניתן לומר שמדינת ישראל היא חברת בת קטנה של חברת נובל אנרג'י. חבר'ה, מדובר ב700 מיליארד דולר. זה אומר שחברות הגז לא יוותרו בקלות. מבחינתנו זה סכום ששווה מיליון וחצי שקל לכל בית בישראל, ויכול להיות מחולק לכלולנו אישית או חברתית. אנחנו יכולים להיות מדינה עשירה של אנשים עשירים, או להמשיך להסתכל על "נציגי הציבור" שבוגדים בנו ומשקרים לנו ומוכרים אותנו בגרושים שמסיטים אותנו שמאל נגד ימי וסטודנטים נגד חרדים, אנשים כמו השותפים הרצוג השמאלני ונאמן הימני וששינסקי ברון הגז ואשתו השחקנית. מה אנחנו מעדיפים?

זין. ועצה קטנה למשקיעים הקטנים יותר במניות הגז: בעניין הצעת ששינסקי וחבריו באופק-פסגות למכור את המניות בעקבות המלצות ששינסקי וחבריו, כן אותה המלצה שגורמת לבהלת מכירת המניות עכשיו, שימו לב מי קונה את המניות שלכם, נראה לי שתמצאו את ששינסקי והלקוחות הכבדים יותר של אופק-פסגות ושות'. אם עדיין לא הבנתם איך זה עובד... עליכם..

חטא (על פשע). עוד משהו קטנטנן: הטענה הזאת שברוני הגז מנפנפים בה שלפיה הם אלה שחיפשו אז הם צריכים לקבל מה שמצאו? אז זהו, שזה שקר. מדינת ישראל, כלומר אנחנו, משקיעים כבר עשרות שנים מאות מיליוני דולרים בחיפושים האלה. רק כשהחיפושים והסקרים הממשלתיים על חשבון הקופה הציבורית הביאו למציאת הגז, פתאום באו נובל אנרג'י ושאר הבריונים שלא השקיעו כמעט כלום, ודרשו את הכל:
"פעילות קידוחי הנפט והגז בישראל החלה ב-1953, ואמנם מסתכמת בכ-511 קידוחים. אלא שפעילות זו החלה דרך ארבע חברות ממשלתיות: חברת הנפט הלאומית (חנ"ל), חברת חיפושי נפט והשקעות (חנ"ה), חברת לפידות ונפטא. חברות אלה, עד שפורקו או הופרטו במהלך שנות ה-80 וה-90, ביצעו 340 מהקידוחים שבהם מנופפות כיום חברות הגז."
"חנ"ל (חברת הנפט הלאומית) השקיעה סכומי עתק בחיפושים וקידוחים משנות ה-50 ועד שנות ה-90 - כ-600 מיליון דולר, להערכתו של החוקר בצלאל לביא."



מקורות:

ששינסקי חבר הדירקטוריון וועדת ההשקעות של בית ההשקעות פסגות-אופק

קורות חיים של ששינסקי

פסגות-אופק מושקעת באמפל של יוסי מימן הבעלים של חברת הפקת הגז מרחב

ועכשיו תוקף את פסגות-אופק (ששינסקי) את עצמו וממליץ לציבור למכור מניות של הגז בעקבות ועדת ששינסקי (כדי שפסגות-אופק והשקיעים הקטנים יוכלו לקנות כמה שיותר?)
מזכיר את ההונאה של פסגות-אופק בנוגע למניות חברת דלק של תשובה

אופק פסגות מושקע בגז, למשל באחזקות שלו באבנר יחד עם תשובה

אופק פסגות נמכרה לקרן אייפקס

גם קרן אייפקס מושקעת בגז

קרן אייפקס מיוצגת על ידי משרד עורכי הדין "הרצוג פוקס נאמן" של שר המשפטים יעקב נאמן ושר הרווחה יצחק
הרצוג

גם נמרודי, הבעלים של עיתון מעריב, מושקע במניות הגז

יאיר לפיד מנחה את ספין ששינסקי בריאיון עם תשובה בערוץ 2 שבבעלות משפחת תשובה

אשתו של ששינסקי, רות ששינסקי, היא ממנהלי ב"קרן החדשה לישראל" שכביכול מנהל את המאבק להעלאת התמלוגים.

נשיאת הקרן החדשה לישראל היא נעמי חזן, שהצביעה בכנסת נגד העלאת התמלוגים לחברות הגז. 

בלדה לעוזב קיבוץ