1.12.2009

ארועה מחאה: תחנה פחמית – חושך בעיניים, חושך בריאות


mail.jpg
ביום ראשון הקרוב כל תושבי הרשויות המקומיות החברות במטה נגד הקמת התחנה הפחמית יכבו את האור למשך שעה, בין 20:00 ל-21:00, תחת הסיסמה "תחנה פחמית - חושך בעינים, חושך בריאות". האירוע יסוקר על ידי כל כלי התקשורת בארץ ויהיה אירוע המחאה החשוב ביותר לקראת ועידת קופנהגן לאקלים, שתיפתח למחרת, ולקראת ההחלטה אודות הקמת התחנה בועדת לתשתיות לאומיות בכנסת.

קישור לאירוע בפייסבוק:

מטה המאבק נגד התחנה הפחמית באשקלון
רשימת תפוצה: no2coal+subscribe@googlegroups.com


תחנה פחמית – חושך בעיניים, חושך בריאות
שעת כיבוי אורות
6 בדצמבר 2009 למשך שעה אחת
20:00 – 21:00
התושבים מתבקשים לכבות את האורות בבית
(אפשר להמשיך ולהשתמש במכשירי חשמל אחרים)
מטרת האירוע היא העלאת המודעות הציבורית והתקשורתית לנזקים שתגרום התחנה הפחמית המתוכננת לתושבי האזור.
האירוע יסוקר על ידי מהדורות החדשות בטלוויזיה ועל ידי העיתונות והכוח שלו בשיתוף הפעולה שלכם!
חייבים לעצור את התחנה הפחמית!
לפרטים על האירוע:
יורם שפר, יו"ר ועדת איכות הסביבה, Googlemail yoram55
ענת שטיין, רכזת מטה החירום 054-9136887

בלוג וספר חדשים בעברית - הוֹמוֹ קוֹמְבּוּסְטַאנְס – האדם השורף Homo Combustans





הומו קומבוסטאנס הוא בלוג שנולד מתערובת של דאגה עמוקה, זעם וחזון.
דאגה כי שינוי האקלים שמתחולל סביבנו מציב בפני המין האנושי איומים אקוטיים בסדרי גודל שלא נודעו מעולם. רעב וצמא, הצפות וסופות, עוני מחפיר ומחלות, הגירה כפויה של מיליוני פליטים סביבתיים – כל אלה אינם עוד תרחיש ממציאות מקבילה או מדע בדיוני עתידי. הם המרכיבים של מה שטוני בלייר, ביל קלינטון, דזמונד טוטו ורבים אחרים כינו לאחרונה האיום מספר אחד על שלום העולם במאה ה 21.
זעם על הטמטום ותאוות הבצע שיצרו את המשבר הזה ומעכבים כעת את הפעולה הגלובלית הנדרשת לפתרונו. הצורה שבה ביזבזנו במאה ה 20 ובתחילת המאה ה 21 כמויות עתק של מים, מזון, אנרגיה ומינרלים, ואי השיויון הפושע בין ובתוך עמים שנלווה לבזבוז הזה, ייראו מן הסתם למי שילמד אותם בעתיד ככרוניקה הזויה של קוצר ראות ועיוורון. דמדומי ציוויליזציה שלא תפסה בעוד מועד לאן היא מוליכה את עצמה.
חזון כי אף פעם לא מאוחר מדי. מרחב הפעולה שבין הכחשה של משבר האקלים – המצב שבו היתה רוב אוכלוסית העולם עד לאחרונה – לבין הייאוש מהיקפיו ומאפיו חובק הכל , עדיין מאפשר כמה דברים.
הומו סאפיינס קומבוסטאנס ('האדם ההוגה השורף') הוא השם החדש שאני מציע לתת למין האנושי בן זמננו.

בנוסף בקרוב יצא ספר חדש מפרי עטו של דני בנושא שינוי האקלים שעתיד להכפיל מספר הספרים הטובים בנןשא בעברית. (אני לא כולל ברשימה דברים המיתחזים למדע אבל מתעלמים מהעובדות גם אם יצאו בהוצאה לאור מכובדת - והרי דעתי ללא צורץ לפרוץ לשרת כלשהו.)

בקרוב, ספר חדש בהוצאת הקיבוץ המאוחד:
הנה זה בא: כיצד נשרוד את שינוי האקלים
כיצד נשרוד את שינוי האקלים

מן העטיפה האחורית:
"השאלה העומדת על הפרק כיום", כותב פרופ' דני רבינוביץ, "איננה עוד אם כדור הארץ מתחמם, אלא כיצד אנו מתכוננים לעידן החם – והיבש והסוער והמציף – הבא עלינו לרעה".
בלשון בהירה, ובסיוע מחקר אקדמי מעמיק, עורך רבינוביץ ניתוח סוציולוגי חריף של משבר האקלים, על מרכיביו החברתיים, הכלכליים והפוליטיים. כיצד ירוויחו מדינות הצפון מההתחממות, וכיצד יקרסו מדינות הדרום; איך מעכבים תאגידי האנרגיה את הפתרון וכיצד מנסה ענף הביטוח להתמודד עם הסיכונים הכרוכים במה שרבינוביץ מכנה "המצב האקלימי הפוסט-נורמלי" (מאפ"ן). איך יסתגלו עשירי העולם ואיך יגוועו ענייו.
אגב כך, הספר שופך אור על חלקה של ישראל במשבר ובהתמודדות עמו, ועוזר לנו להבין כיצד ייראו חיינו בעתיד הקרוב: בין שנמשיך בדפוסים של התעלמות, בזבוז והרס, שיביאו לקריסת המערכות התומכות בחיינו, ובין שנבחר לאמץ דפוסים אחראיים של תחבורה, שימוש במים, ייצור וצריכה, כדי לשמור על משאבי כדור הארץ ולהגן על האטמוספירה לפני שיהיה מאוחר.
הספר יראה אור בדצמבר 2009 , ב"כעת", סדרה לספרות עיתונאית, בהוצאת הקיבוץ המאוחד










מפגש של נציגי ישראל לוועידת קופנהגן המשרד להגנת הסביבה

דף הבית > חדשות > מפגש של נציגי ישראל לוועידת קופנהגן
חדשות


מפגש של נציגי ישראל לוועידת קופנהגן
מקור: דובר המשרד תאריך עדכון: 24/11/2009

לחץ להגדלההשר ארדן במפגש הכנה לוועידת קופנהגן- 24/11/2009. צילום: אמנון גוטמן
השר ארדן במפגש הכנה לוועידת קופנהגן- 24/11/2009. צילום: אמנון גוטמן


השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן: "אמליץ לממשלה להוביל למהפכה סביבתית של ממש בקביעת יעד הפחתה של 37% מסך הפליטות של גזי החממה ב-2030" .
השר להגנת הסביבה אמר את הדברים במפגש של נציגי המשלחת של ישראל לועידת קופנהגן, שארגן המשרד להגנת הסביבה. במפגש נכחו נציגי משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברי כנסת, תעשיה וארגוני סביבה ובו הוצג המתווה של הועידה ועמדת המשרד להגנת הסביבה בנושא זה.
השר להגנת הסביבה: "עמדת המשרד, המבוססת על ממצאי דוח מקנזי, בצירוף יעד הפחתה נוסף שמקורו בשינויי התנהגות, תוצג בפני ממשלת ישראל במטרה להביא להחלטת ממשלה. אני אמליץ בפני הממשלה לאמץ יעדי הפחתה שאפתניים עם צמצום של 73% מהגידול הצפוי ב-2030.* זאת,במטרה להצעיד את ישראל קדימה ולהפוך אותה למדינה מתוקנת. בעניין זה, פניתי לראש הממשלה במטרה להקים תת ועדת שרים לעניין מעבר לאנרגיות מתחדשות כשבכוונתי להוביל לשינוי יסודי בתמהיל הדלקים של ישראל ומעבר ל-25% אנרגיות מתחדשות מבלי שיוקמו תחנות פחמיות נוספות. אני מאמין כי עם שינויים חשובים נוספים שנטמיע באורח חיינו ועם ניצול היתרון הגדול של ישראל בפיתוח של טכנולוגיות ירוקות נוכל לצאת עם בשורה אמיתית לעולם.".
* הערה 73% מגידול צפוי של 100% זאת אומרת עליה של כ- 25% יחד עם זאת כפי שאמרתי בעבר לארדן אין ממש ברירה בקרב מול האוצר הוא צריך להסתמך על נתונים "רציניים" ומה שיש לא ביד זה דוח מקנזי. אבל המעבר משום מחויבות למחויבות והשקעות של תקציבים בנושא הפחתת הפליטות הוא בהחלת צעד גדול קדימה אם ארדן יצליח להעביר את המדיניות בממשלה.
קבצים להורדה:


מסמך אקרובטנושאים עיקריים על סדר היום - שולי נזר, ראש אגף איכות אוויר, המשרד להגנת הסביבה
583K
מסמך אקרובטועידת האקלים ופרוטוקול קיוטו - ד"ר יוסי ענבר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה
1436K


קישורים נוספים

שינוי אקלים
פליטות גזי חממה

חדשות קודמות בנושא זה

העולם נערך לקופנהגן: דיווח מוועידת ברצלונה - ועידת הכנה לוועידת קופנהגן בנושא הערכות העולם לשינויי האקלים