שריפת הכרמל
תחילה פרספקטיבה מהחלל מלווין אקו'ה של נאסא NASA
Aqua 2010/337 12/03/10 10:50 UTC
הנקודות האדומות מסמנות מקום בו הלווין זיהה אש פלומת העשן מתקרבת לקפריסין
תצלום ברזולוציה גבוהה יותר כל פיקסל הוא של 250 מטר. נראים בברור מספר מוקדים כולל מוקד מצפון מערב לקריות עם פלומה ברורה. המוקדים בכרמל מתפזרים בין הכפרים הדרוזיים כתם בהיר, סביבות החוף ומבואות חיפה.
תחילה פרספקטיבה מהחלל מלווין אקו'ה של נאסא NASA
Aqua 2010/337 12/03/10 10:50 UTC
הנקודות האדומות מסמנות מקום בו הלווין זיהה אש פלומת העשן מתקרבת לקפריסין
תצלום ברזולוציה גבוהה יותר כל פיקסל הוא של 250 מטר. נראים בברור מספר מוקדים כולל מוקד מצפון מערב לקריות עם פלומה ברורה. המוקדים בכרמל מתפזרים בין הכפרים הדרוזיים כתם בהיר, סביבות החוף ומבואות חיפה.
קישור לתמונות ברזולוציה גבוהה של לפני ואחרי השריפה
הקשר בין שריפות לשינוי אקלים קיים כאשר יש תקופות ארוכות וחמות יותר ללא גשם יש יותר חומר צמחי דליק והתוצאה שריפות. לפעמים קשה להפריד בין השפעת האקלים להשפעת מעשי האדם כגון דיכויי מתמשך של שריפות קטנות אשר יוצרות מאגר של חומר דליק אבל הכרמל "זכה" בשריפה גדולה שכללה את מבואות דניה והחי-בר. ובכול אופן גלי חום ויובש גוררים שרפות כפי שקרה ברוסיה בקיץ האחרון וביוון לפני שרפות שקרו תוך כדי גל חום נדיר וכן קליפורניה ובמקומות נוספים.
לפי השרות המטאורולוגי השנה היא אחת משלוש השנים שעד סוף נובמבר ירדה הכמות הקטנה ביותר של גשם מאז תחילת המדידות בחיפה ובעמיקם ירדו 10% ו9% ללא גשם בנובמבר. גם הטמפרטורות המשיכו להיות גבוהות מהממוצע כמו ברוב השנה האחרונה.
השרפות הן עוד דוגמה לחוסר הראיה קדימה של ישראל.
ראשית הזנחה פושעת של מערך הכבאות בישראל
רק לאחרונה הכבאים יצאו לשביתה בדרישה לעוד כבאים
על משכורת ראויה על תפקיד שדורש משמרות ולעיתים סיכון חיים הם כבר ויתרו. על ציוד מתקדם ומכוניות כיבוי חדשות לא מדובר. והאפשרות שכאשר יש שריפת יער האחראי יעלה לאויר במסוק / אוירון הצמוד קימת בקליפורניה. אם היתה אפשרות כזאת יתכן שאסון אוטובוס הצוערים היה נמנע. לגבי מטוסים ומסוקים: אין מטוסי כיבוי יעודיים בישראל כעת אנו מקבלים סיוע מיוון קפריסין ובולגריה גם סיוע מטורקיה בדרך ונתניהו הודה לארדואן.
ראשית הזנחה פושעת של מערך הכבאות בישראל
רק לאחרונה הכבאים יצאו לשביתה בדרישה לעוד כבאים
על משכורת ראויה על תפקיד שדורש משמרות ולעיתים סיכון חיים הם כבר ויתרו. על ציוד מתקדם ומכוניות כיבוי חדשות לא מדובר. והאפשרות שכאשר יש שריפת יער האחראי יעלה לאויר במסוק / אוירון הצמוד קימת בקליפורניה. אם היתה אפשרות כזאת יתכן שאסון אוטובוס הצוערים היה נמנע. לגבי מטוסים ומסוקים: אין מטוסי כיבוי יעודיים בישראל כעת אנו מקבלים סיוע מיוון קפריסין ובולגריה גם סיוע מטורקיה בדרך ונתניהו הודה לארדואן.
בזמנו יסעורים של צהל עזרו בכיבוי שריפות אבל משנת 2003 (כנראה) הוחלט להפסיק את עזרת חיל האוויר בכיבויי שריפות. בתמונה מסוק של צהל בתרגיל כיבוי אש מביטאון חייל האוויר.
ברדיו קצין כלשהוא טען שאי אפשר לסכן ולגרום לבלאיי של היסעורים מכוון שאין להם תחליף ואין לקנות חדשים כאלו. אז הדגם הזה כבר לא מיוצר אבל יש דגם חדש
ברדיו קצין כלשהוא טען שאי אפשר לסכן ולגרום לבלאיי של היסעורים מכוון שאין להם תחליף ואין לקנות חדשים כאלו. אז הדגם הזה כבר לא מיוצר אבל יש דגם חדש
באמריקה הצבא מסיע בכיבוי אש באמצעות מטוסי הרקולס (C-130 קרנף) אשר קיימת עבורם מערכת שניתן להרכיב ולפרק בהתאם לצורך המיועדת לכיבוי שריפות.מטוסים של המשמר הלאומי וארבע כנפיים Airlift Wing של מטוסי תובלה של חיל האוויר האמריקאי תומכות במערכת הקרויה מערכת מודולרית אווירית ללחימה בשריפות. המערכת מתבססת על לחץ אויר הדוחף את המים/מעכב הבערה מהמיכל/ים בעת ההשלכה.
המערכת שנכנסה לפעילות לפני כ-40 שנה מכילה כ-11 מ"ק מים או מעכב בעירה. וניתנת למילוי בנוזל תוך 8 דקות. לא כלל זמן מלוי לחץ אויר (הדרוש לחיפת המים החוצה)
מופעלת גם ע"י חיל האויר התאילנדי כיום נכנס לשימוש הדור השני של המערכת AFFS / MAFFS II.
המערכת החדשה יותר מורכבת ממיכל אחד ומכילה כ-13 מ"ק. ובעל יכולת מילוי לחץ אויר תוך כדי טיסה.
לפרטים באתר היצרן
התמונות מויקיפדיה
למעלה: השלכת מעכב בערה ממערכת מהדור הקודם
למטה: המערכת מהדור הקודם לפני הכנסתה למטוס הרקולס
לפרטים באתר היצרן
התמונות מויקיפדיה
למעלה: השלכת מעכב בערה ממערכת מהדור הקודם
למטה: המערכת מהדור הקודם לפני הכנסתה למטוס הרקולס
ישנם גם פתרונות פשוטים יותר למטוסי הרקולס אשר בהם המטוס מטיל את המים באמצעות הטיית האף למעלה.
דוגמה Wildfire Today » are-invented air tanker system, is tested אבל זה לא הפיתוח היחידי ובקרן הקימת מכירים את המערכות האלו כבר שנים (בע"פ)
סירטון ראיון עם איש חיל האוויר האמריקאי על רקע המערכת החדשה המורכבת בהרקולס (קרנף)
הזמן של כשלוש שעות הוא הזמן להרכבת המערכת על המטוס ולא זמן המילויי במים לאחר כל גיחה. קישור
Aero-TV:Aero-TV At Oshkosh 2009: C-130 At AirVenture - A Look at the MAFFS Unit
אתר מודיס לתמונות מהלווין חלקם בעדכון של מספר שעות
תמונות לא נעימות של השריפה והאוטובוס מ- boston.com/bigpicture
Wildfire in Israel |
Late yesterday, December 5th, Israeli authorities said that they had finally gained control of a raging four-day wildfire in the Carmel Forest near the city of Haifa, Israel. The fire was the worst in Israel's history, consuming about 10,000 acres of forest and about four million trees. Israeli responders were helped by an international fleet of more than 30 firefighting aircraft and ground personnel from more than 16 countries. At least 42 people were killed and more than 17,000 residents evacuated. Two suspects have now been arrested and stand accused of negligently setting the blaze. Collected here are images from the recent wildfires around Haifa, and those caught up in the disaster. (35 photos total)
O. Pechony and D. T. Shindell - 2010
October 25, 2010 PNAS
October 25, 2010 PNAS
Abstract
Recent bursts in the incidence of large wildfires worldwide have raised concerns about the influence climate change and humans might have on future fire activity. Comparatively little is known, however, about the relative importance of these factors in shaping global fire history. Here we use fire and climate modeling, combined with land cover and population estimates, to gain a better understanding of the forces driving global fire trends. Our model successfully reproduces global fire activity record over the last millennium and reveals distinct regimes in global fire behavior. We find that during the preindustrial period, the global fire regime was strongly driven by precipitation (rather than temperature), shifting to an anthropogenic-driven regime with the Industrial Revolution. Our future projections indicate an impending shift to a temperature-driven global fire regime in the 21st century, creating an unprecedentedly fire-prone environment. These results suggest a possibility that in the future climate will play a considerably stronger role in driving global fire trends, outweighing direct human influence on fire (both ignition and suppression), a reversal from the situation during the last two centuries.
Science 18 August 2006: Published Online 6 July 2006
Vol. 313 no. 5789 pp. 927-928 DOI: 10.1126/science.1130370
PERSPECTIVE CLIMATE CHANGE
Science 18 August 2006: Published Online 6 July 2006
Vol. 313 no. 5789 pp. 940-943 DOI: 10.1126/science.1128834
Vol. 313 no. 5789 pp. 940-943 DOI: 10.1126/science.1128834
ABSTRACT
Western United States forest wildfire activity is widely thought to have increased in recent decades, .... Here, we show that large wildfire activity increased suddenly and markedly in the mid-1980s, with higher large-wildfire frequency, longer wildfire durations, and longer wildfire seasons. The greatest increases occurred in mid-elevation, Northern Rockies forests, where land-use histories have relatively little effect on fire risks and are strongly associated with increased spring and summer temperatures and an earlier spring snowmelt.
בצד ימין השטח השרוף בצד שמאל התיבשות הקרקע
בהחלט ישנה סכנה גדולה בשינוי האקלים המתמשך. הקרחונים בקטבים וברכסי ההרים נמסים, פני המים עולים והטמפרטורה עולה. לסביבה שלנו ככלל, ולנו כבני האדם, יש איזור נוחות מאוד ספציפי מבחינת אקלים. אנו צריכים לעשות מה שאפשר על מנת שהמצב לא יחמיר, בתקווה שישתפר.
השבמחק