לפני כחצי שנה שנה שר התשתיות עוזי לנדאו הגיע לסיכום עם שר הסביבה גלעד ארדן. לפי הסיכום התחנה תופעל בגז אבל תהיה לה יכולת להפעלה בפחם כגיבויי כעט שר האוצר מנסה לטרפד את ההסכמה בדרישה שהתחנה תופעל בדלק הזול יותר. כמובן ללא התחשבות בעלוית עקיפות של בריאות ופגיעה בסביבה. למרות שניתן לשנות מדיניות בעתיד הדבר יכול להשפיע על מבנה התחנה אם הפחם משמש רק כדלק לשעת חרום ניתן להקל בכול השלב של הטיפול בתוצריי השריפה שהם בעיתיים הרבה פחות מאשר תוצרי בערת הפחם - ההבדל בגזי החממה הוא של 50% בערך אבל בשאר המזהמים ההבדל בסדר גודל או שמים וארץ. במידה והתחנה אמורה לעבוד באופן קבוע על פחם כמובן שאין אפשרות לשום קיצוריי דרך.
מחר בשעה 08:30 בדיוק הפגנה ברח הפסגה 8 בירושלים מול אכסניית בית וגן. מפת מיקום
טלפון מתנפח של גרינפיס אשר הוצב בירושלים במסגרת הפעילות מול האוצר הופיע באחד העיתונים ללא ציון הצלם או המקור |
בשעת כתיבת הפוסט מתברר שהצינור המיצרי לישראל וירדן חובל בשלישית כך שנושא בטחון אספקת החשמל מקבל תשומת לב נוספת
|
דעתי האישית היא שעדיף יהיה לבנות רק מחז"מים יעילים וזולים ואת המיליירדים הנחסכים להשקיע
א. במערכת גז משופרת הכוללת אספקת גז משני צנורות נפרדים כפי שמופיע במפות שמתארות את תוכניות צנרת הגז.
יצירת מאגריי חרום לגז למשל באזור נחל זהר ליד ים המלח שם הופק בעבר גז. אבל כל מיבנה גאולוגי שבו ניסו למצוא גז סביר שיוכל לשמש לאכסון
ג. מאגרים של דלק נוזלי בתחנות הכח עצמן כאשר אפשר להפוך את הגז לנוזל כמו סולר או נפט כפי שהוזכר בבלוג
למיטב ידיעתי וידיעת שני בכירים לפחות בחברת החשמל שניסיתי לתחקר אותם לא נעשתה עבודה רצינית על האפשרויות והעלויות של פעולות להבטחת הההספקה בכל מקרה המצב כיום בתחום הגז הוא לא משהו כאשר עובד של נתגז שלוחץ בטעות על כפתור יכול להפיל את אספקת החשמל לחצי מדינה.
למיטב ידיעתי וידיעת שני בכירים לפחות בחברת החשמל שניסיתי לתחקר אותם לא נעשתה עבודה רצינית על האפשרויות והעלויות של פעולות להבטחת הההספקה בכל מקרה המצב כיום בתחום הגז הוא לא משהו כאשר עובד של נתגז שלוחץ בטעות על כפתור יכול להפיל את אספקת החשמל לחצי מדינה.
להערכת העלויות של תחנה פחמית לעומת מחז"מ
תקלה בגז מים טטיס: השר לנדאו: "שלא נתעורר למציאות נטולת גז" על העלות של תחנה דו דלקית באשקלון
בכול אופן סביר מאוד
גם שינויים גלובליים לא הצליחו לשכנע את פקידי האוצר שהעלות של תחנת כוח אינה מסתכמת במחיר הדלק, אלא גם במחיר הסביבתי
עדי וולפסון | 4/7/2011 nrg
היום אמור היה להתחיל תכנון תוכנית המתאר של תחנת הכוח, אך האוצר חושש מקביעת סוג הדלק באמצעותו תופעל התחנה ופועל לעיכובה. ארדן: "הפקידים מנסים לתקוע מקלות בגלגלים". לנדאו: "אזרחי ישראל ישלמו את המחיר"
ליאור גוטמן כלכליסט
|