26.12.2011

עדכון לפוסט הקודם גם חולדאי חטף דוח מגרינפיס על טיפול כושל בהפרדת אשפה במקור


חולדאי קיבל דוח מגרינפיס


גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, קיבל דוח מגרינפיס

לאחר שראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חטף דו"ח מגרינפיס על כישלונו הצורם בהרחבת המיחזור בעיר, גם רון חולדאי קיבל היום ד"וח דומה בכיכר רבין שבתל אביב. חולדאי קיבל את הדו"ח בעקבות פגישה שנערכה בינו לבין נציגי גרינפיס בשבוע שעבר, במהלכה הביע ראש העיר אי-אמון נחרץ בנושא קידום הפרדת פסולת במקור, ואף טען שמדובר בצעד פופוליסטי של המשרד להגנת הסביבה.

דווקא כעת ברור לנו יותר מתמיד שאנחנו חייבים להפעיל לחץ ציבורי על ראשי הערים, לפני שהם מאשרים את התקציב העירוני לשנת 2012

כשלב ראשון, הדרך למיחזור רציני במדינת ישראל מתחילה ברשויות המקומיות. נכון להיום, 80% מהפסולת בישראל מוטמנת באדמות הנגב ויוצרת זיהום אוויר ומים. המשרד להגנת הסביבה יצר תכנית ארצית שבעזרתה ניתן למחזר כ 40% מהפסולת שלנו, אך לצערנו הרב, ראשי הערים שלנו מעדיפים לטמון את ראשם בחול ולהמשיך לשלם את היטלי ההטמנה ההולכים וגדלים, במקום להתחיל למחזר בקנה מידה עירוני נרחב, כנהוג בעולם.

אנחנו בגרינפיס מאמינים שלחץ ציבורי על ראשי הערים יגרום להם להבין בצורה חד משמעית שהציבור הרחב בישראל כבר מוכן למחזר, וכל מה שנשאר כעת הוא ליישם בצורה מערכתית ורצינית את התכנית להפרדת פסולת במקור.

לחצ/י כאן לשליחת מייל אוטומטי לראש העיר שלך " אני מוכן למחזר ואתה? "

תודה מראש על שיתוף הפעולה, ביחד אנחנו יכולים לשנות את מצב המיחזור בישראל!
אריאל מצנראלכס רוזנפרב, מנהל ניו מדיה
גרינפיס בישראל

לחצ/י כאן לשליחת מייל אוטומטי לראש העיר שלך " אני מוכן למחזר ואתה? "

שליחת מייל בקישור לעייל או קצת למטה בדף בפוסט הקודם.