13.12.2011

קנדה מושכת את חתימתה מפרוטוקול קיוטו Canada withdraws from Kyoto pact

קנדה נוטשת את פרוטוקול קיוטו אשר בו התחיבו המדינות המפותחות להפחית את פליטת גזי החממה הקולקטיבית בשנים 2008-2012 בלפחות 5% ביחס  ל-1990. קנדה הבטיחה הפחתה של 6% ביחס ל-1990. חלק מההפתה ניתן לביצוע ע"י קניית הפחתה במדינות שאינן חיבות להפחית פליטות ע"פ הפרוטוקול.

הסיבה הרשמית: "פרוטוקול קיוטו אינו כולל את שתי הפולטות הגדולות סין וארצות הברית"
"קנדה תאלץ לשלם 13.6 ביליון דולר לפי קיוטו." " אם קנדה תנשא לעמוד בהתחיבויותיה על פי קיוטו היא תאלץ להשבית אמבולנסים ו/או את המגזר החקלאי כולו"
מה שלא הוזכר היא הפקת הנפט מחולות הזפת באלברטה. למעשה יתכן שהסיבה העיקרית לצעד היא הגנה על תעשיית הנפט מחול. לעומת הפקת נפט מקידוח התהליך כולל חפירה והובלה למיפעל וחימום של החול. דבר הכרוך בפליטות רבות. כמובן קנדה לא טרחה יותר מידיי להפחית את שאר פליטות גזיי החממה ו/או לרכוש זכוי של פליטות מפרויקטים להפחתה במדינות שאינן
הממשלה השמרנית של קנדה לא מעוניינת לקיים התחיבויות של הממשלה הליברלית הקודמת. והיא דואגת לעצור התקדמות להפחתת פליטות במשך זמן רב. לכן זכתה בתואר המאובן של השנה תואר הניתן למי שמנסה לאבן את ההתקדמות בנושא הסכם להפחתת פליטות עוד בועידת קופנהגן. לאחר ששתקה בועידת דרבן שדברה על הארכת הסכם קיוטו יש לקנדה הפתעה. כמובן פרוטוקול קיוטו אינו מושלם רחוק מאוד מכך אבל זה ההסכם הבין לאומי היחיד שקיים היום כנראה שהתחממות של 3-4 מעלות נראת לקנדים בעיה של הכושים באפריקה או אי אלו אסייתים ועוד כמה בכניים ממדינות איים שעומדות לטבוע מדינה יותר מדינה פחות למי אכפת.





גרינפיס מגמה ירוקה לטיפולכם

View Larger Map

Embassy of Canada to Israel

BY MARK KENNEDY, POSTMEDIA NEWs - ottawa citizen DECEMBER 12, 2011 

BBC News - Canada to withdraw from Kyoto Protocol






BY ANNE JARVIS, THE WINDSOR STAR DECEMBER 14, 2011 vancouver sun

I'm ashamed to be Canadian right now.
Hours after returning from the climate change conference in Durban, South Africa, where Canada's behaviour can only be described as, yet again, disgraceful, Environment Minister Peter Kent announced we are withdrawing from the Kyoto Protocol.
Climate change and the state of the environment are the most urgent issues facing the planet. The Kyoto Protocol is the only binding treaty to address global warming. And Canada is now the first country to announce it is skipping out on it.
Kyoto isn't perfect, and the blame for the latest embarrassing announcement goes far and wide. The government blamed the Liberals for agreeing to onerous targets for cutting emissions without a plan to achieve the targets. Cont…
 ראש ממשלת קנדה סטפן הרפר מקבל את התואר המאובן של השנה לאחר ועידת האקלים בקופנהגן מאת
Climate Action Network-International - CAN
צילום : איל מורג