BP הצליחו לחסום את הנזילה השולית מצינור הקידוח בצינור באורך של יותר מק"מ נשאר נפט שדלף הבעיה שהכמות שם שולית אבל אולי ניתן לראות את הפעולה כאימון לפני הדבר האמיתי חסימת הבאר שפולטת לפי הערכה 5000 חביות ליום ליום שזה כ1000 מ"ק ליום. 1 חבית = 159~ ליטר
צילום לווין של כתם הנפט 5.5.10
ובינתיים ממשיכים לעבוד על הכיפות שאמורות לכסות את פריצות הנפט הראשיות לאחר הורדת הכיפה הראשונה אמורה להתחבר אליה אוניית הקידוח Discoverer Enterprise של חברת טנסאושן Transocean שביצע את הקידוח במקונדו. הספינה גם מסוגלת לשאוב לטפל ולהעביר הלאה את הנפט המעורב במים . מימין אחת מה"כיפות במשיקל של 70 טון וגובה של 13 מטר
האסון מתחיל להזכיר את IXTOC I דליפת הנפט השניה בגודלה בהיסטוריה (הראשונה היתה הזרמת הנפט המכווונת במילחמת המיפרץ הראשונה)
שהייתה בסביבות 30,000-10,000 חביות ליום ונימשכה כמעת 10 חודשים
זאת כנראה הסיבה ש-BP מביאה אסדת קידוח שלישית Development Driller II גם היא של טנסאושן שתיצטרף אל Development Driller III שמתחילה לקדוח כדי להתיחבר אל הקידוח הדולף בעומק של כ-6 ק"מ משימה קצת בעיתית.
בתמונה Development Driller III
בנוסף מפעילה החברה 6 צוללות בשלט רחוק מ-3 אוניות וביחד עם משמר החופים צי של אוספות נפט וספינות שפורסות בומים boom שרולים לעצירת הנפט. בנוסף מטוסי הרקולס של חייל האוויר מרססים חומר שמביא לפיזור הנפט בעמוד המים
By SAM DOLNICK and LIZ ROBBINS NY Times May 5, 2010