1.4.2016

אזעקה: שינוי האקלים מכה הרבה יותר מהר והרבה יותר חזק מהמשוער.


החדשות המגיעות אלינו מחזית שינוי האקלים בזמן האחרון, איך לומר, ממש לא מעודדות.  אבל יש עוד סיכוי עם האנשים יתעוררו.
הידיעות בנושא מגיעות כל הזמן ובאופן קבוע אבל אם לומר רק את החשובות ביותר, אז ככה:

1. המון שיאי חום נשברו בשנים האחרונות. ברמה כזאת שאפילו את המדענים שעוסקים באקלים ושינוי אקלים עשרות שנים-הופתעו. שנת 2014 היתה החמה ביותר מאז תחילת המדידות, שנת 2015 עברה אותה, ו 2016 הולכת להיות חמה עוד יותר לפי התחזיות. 10 חודשים ברציפות היו החמים ביותר מאז תחילת המדידות. שנת 2015 לא סתם שברה שיא חום היא שברה אותו בהפרש אדיר. אותו הדבר לגבי החודשים ינואר ופברואר 2016. הטמפרטורות בקוטב הצפוני בדצמבר היו קרובות ל 0. באלסקה במרץ הם היו 35 מעלות(צלסיוס) מעל ה 0 ואנשים השתזפו. באנטרקטיקה הם היו כ 17 מעלות מעל ל 0 ואנשים הלכו עם שרוולים קצרים.

עד עכשיו ניסו לטעון שזה בגלל האל ניניו-תופעה באוקיינוס השקט. ואולם בזמן האחרון התברר שהאל ניניו עצמו, יותר נכון הפיכתו להרסני בעשרות השנים האחרונות היא תוצאה של שינוי אקלים. מה שקורה הוא שהחום נאגר באוקיינוסים ואז האל ניניו מוציא אותו החוצה.

2. לפי הנתונים האחרונים עליית פני הים יכולה להגיע ל 3 מטר בעשורים הקרובים. מה שאומר אובדן כל ערי החוף ורוב הערים הגדולות בעולם, סופות-על ועוד. יש לציין שהמסת הקרחונים די יוצאת מכלל שליטה בזמן האחרון. בגלל סיבות שונות הקשורות לחוקי הפיזיקה התהליך הזה מאיץ את עצמו: ככל שיותר קרח נמס-הקרחונים נמסים מהר יותר. אם כל הקרח באנטרקטיקה וגרנלנד יימס-פני הים יעלו ב כ 67 מטר, מה שאומר שרק אזורי ההרים ישארו מחוץ למים.

3. שינוי האקלים הוביל להרס מחריד של שונית האלמוגים הגדולה(The Greate Barrier Reef) נותר רק לקוות שהיא תצליח להשתקם.

4. התברר שאם להחשיב גם את ההשפעה של גזי החממה האחרים, כמו מתאן ולחשב בשיטות המדויקות ביותר, התוצאה היא שהאנושות צריכה להפחית גזי חממה פי 2 מהר יותר ממה שחשבו קודם.


כל זה מביא לאין ספור השלכות המסכנות את האנושות בכל מיני דרכים: אסונות טבע שונים, רעב, פליטים, מלחמות, מגפות שונות (כמו הזיקה) ועוד.

ברור לחלוטין שבמקרה הזה צריך באופן דחוף ומיידי לעשות לפחות את הצעדים הבאים:

ברמה הגלובלית-

- לאשר מיד את הסכם פאריז אם יעד של 1.5 מעלות. להעביר דרך האו"ם החלטה על סנקצינות על המדינות שלא יעמדו ביעד ללא סיבה מוצדקת.

- להפסיק את הסכסוכים ולהתחיל לשתף פעולה. חיוני לחלוטין בהתחשב בבצורות, שתפונות, גלי פליטים ושאר ההשלכות של שינוי האקלים. העובדה שבכל הכנסים בנושא מדינות כמו ישראל ואיראן, ארה"ב וצפון קוריה, אוקראינה ורוסיה ישבו מסביב לשולחן אחד ופתרו בעיות מעידה על כך שזה אפשרי.

- לארגן את הכלכלה בהתאם: לשלוח מזון לאזורים הנזקקים, לארגן תוכניות להסבה מקצועית לעובדי התעשיות המזהמות וכדומה. הנה הוכחה לכך שזה אפשרי.

ברמה הארצית-

זה די ברור: לעצור את הרחבת התעשייה בחיפה, את קידוחי הנפט בגולן, את המכרה לדשן כימי בערד, את התכניות לבנייה על חשבון היערות, וכמובן, לפתח מקורות אנרגיה חלופיים - בכל המהירות.

לאור האירועים והתגליות בנושא בזמן האחרון, ניתן לומר בוודאות שהאנושות תשנה כיוון ודי מהר. מוזר, שיש אנשים שמשקיעים כסף בהרחבת תעשיות מזהמות שבכל מקרה יצטרכו להסגר עכשיו... 

2 תגובות:

  1. בהחלט יש צורך אדיר בפיתוח אנרגיה לא מזהמת ולא מתכלה. עם כל השמש במדינה איך לא מנצלים את האנרגיה הסולארית ליותר מרק דודי שמש. טכנולוגיות מתקדמות יותר של ניצור אנרגיה סולארית צריכות להכנס לתכנון התשתיות

    השבמחק
  2. Yana Berkovich24/2/21 10:23

    הגיע הזמן למצוא פתרונות לכל הדלקים המזהמים ולמצוא דלקים ירוקים כמו דלק המופק מגז אמוניה

    השבמחק