12.5.2010

עוד תשובה הגיע ממשרד החינוך בנוגע לאביטל

מר טל שלום רב

אני מודה לשר החינוך, מר גדען סער, על התשובה. 
יתכן שבמשרד רגיל נתן היה להסתפק בהבהרות של מר אביטל ולהמשיך הלאה אבל מדובר במשרד החינוך. אם פקיד בכיר מרשה לעצמו להתגולל לנאץ ולהכפיש את כול העולם המדעי איזה דוגמה הוא נותן. אם אחד העובדים  במישרד היה טוען ששר החינוך הינו שונא ישראל שקרן ורודף בצע כיצד השר היה מגיב? ואלו טענות מפורשות של מר אביטל כלפי שוחרי אכות הסביבה ומדעני האקלים. מר אביטל בנוסף מפגין תת רמה בידע בנושאים שעליהם הוא טורח להרצות ולכתוב, ליתר דיוק הביטוי תת רמה עושה עימו חסד משום שישנה האפשרות שהוא משקר ביודעין כפי שעשה במכתבו לשר החינוך שבו הוא מצהיר שכול דבריו השנויים במחלוקת נאמרו לפני התמנותו לתפקיד המדען הראשי. כיצד ניתן לאדם כזה לעסוק בכל נושא מדעי? ומיהי הדוגמה לתלמידים?  אני מאמין שבמדינה מתוקנת היתה נשאלת השאלה האם שר החינוך ראוי לתפקידו אחרי מנוי כזה. לצערי יתכן שהמינויי עשה רק טוב למעמדו של השר בחוגים הקובעים ז"א מרכז הליכוד.

תודה על התשובה אבל לצערי לא נחה דעתי

איל מורג

2010/5/10 דניאל טל <danielleta@education.gov.il>
- Show quoted text -



-----------

מר מורג, שלום רב


שר החינוך, מר גדען סער, קיבל את מכתבך בעניין התבטאותו של ד"ר גבריאל אביטל, המדען הראשי במשרד החינוך, וביקשנו להשיבך.

שר החינוך, מר גדעון סער, התייחס לנושא זה בדבריו במליאת הכנסת. שר החינוך הדגיש, כי המדען הראשי של משרד החינוך הביע את דעותיו הפרטיות ודבריו אינם משקפים את מדיניות משרד החינוך, את העומדים בראשו ואת אנשי המקצוע האחראים לקידום הנושא.

תוכניות הלימודים של מערכת החינוך מגובשות במזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, ע"י ועדות מקצוע המורכבות ממומחים אקדמיים, ממפקחים וממורים.

התוכניות מותאמות למגזרים השונים. בתוכניות אלו לא חלו שינויים כלשהם בשנת כהונתו של שר חינוך, מר סער.

ד"ר אביטל הבהיר בימים האחרונים כי מדיניות המשרד, כפי שהוצגה על-ידי שר החינוך במליאת הכנסת, מקובלת עליו ללא סייג ובהתאם לכך יפעל במסגרת תפקידו כמדען ראשי של משרד החינוך.

תודה על פנייתך.



מצ"ב דברי שר החינוך, מר גדעון סער, במליאת הכנסת, בנושא.

בברכה,
דניאל טל
האגף לפניות ותלונות הציבור
משרד החינוך


Minister Edu Response

------------------- הודעה מקורית -------------------
מאת: owl@education.gov.il
התקבל: 17/02/2010 10:35
אל: semema@gmail.com; פניות שהתקבלו
נושא: V RE: יש לפטר את המדען הראשי גבי אביטל




שלום רב,

פנייתך הועברה לאגף לפניות הציבור בכתובת דוא"ל:
האגף לפניות ותלונות הציבור מכותבים למייל זה. למידע נוסף - כתובת אתר האגף:

בברכה,
צוות אינטרנט
מנהל תקשוב ומערכות מידע

From: Eyal Morag [mailto:semema@gmail.comSent: Tuesday, February 16, 2010 2:59 AMTo: gsaar@knesset.gov.ilCc: Amit Mor Ecoenergy; לשכת המדען הראשי; or.kashti@gmail.com; אלון גנני וסאבי תל אביב; Nili Grossman; machoz-jer@education.gov.il; tluna; אבי הראל; machoz-ta@education.gov.il; אוח - אתר משרד החינוך; אבי קצובר; תאודורה; ועדת הפנים והגנת הסביבה והגנת הסביבה; גלעד ארדן; דב חנין חזית דמוקרטית לשלום ושוויון; משה גפני יהדות התורה; פנייה למשרד המבקר מבקר המדינה; אבישי ברוורמן עבודה-מימד; רוני בר-און קדימה; bbegin@knesset.gov.ilnhorowitz@knesset.gov.il; בילי פרנקל nrg; מרלן-אביבה אפוק טיימס; צפריר רינת הארץSubject: יש לפטר את המדען הראשי גבי אביטל

גדעון סער שלום
(הסיכום מסתמך על מקורות נוספים אשר מופיעים בבלוג  "אפקט הפרפר השחור"   אמנם השפה לא תמיד דפלומטית אבל בהחלט תואמת את הסיגנון של גבי אדם שטופל האשמות בשפה לא דיפלומטית על אחרים לכן ראוי לקבל תגובה דומה ואם הוא חושף את בורותו מעל דפיי העיתון התואר הדיוט עושה עימו חסד) (אמנם המדען הראשי ביין המכותבים אבל אנני  מעריך שהינו מבין את הבעתייות שלו בכל הקשור למדע)

גבי אביטל אינו מתאים להיות בתפקיד המדען הראשי או בתפקיד מדעי אחר לדוגמה

גבי: התחום האחר של המדע שהוא בעיתי לא פחות זה התחום של הביולוגיה או מדעי החיים והסביבה.
שם המון המון יסודות עומדים על הייתי אומר כרעיים של תרנגולת.

חגי: מבחינה מוסרית אתה מתכוון?

גבי: כן בודאי מוסרית מכוון שכשהתורה שלכך מתבססת על תורת ההתפתחות של דארווין למשל והנגזרות שלה זה מתבסס על יסודות שקודם כל בוודאות לא אמוניים כלומר אין אלוהים! יש משהו מיקדם מקדם קדם היה התחיל נאמר ליפני 14 מיליארד שנים , והיו התפתחויות כאלה ואחרות אקראיות שהביאו אל היצור א נזר הבריאה שזה האדם

חגי: עכשיו הכול כמובן הפקר וניתן...

גבי: היה הפקר היום יש לשימחתי אני חושב שלאמר לשימחתנו יותר ויותר מדענים שעוסקים במדע באופן טהור לא מגויסים בשם אידאולוגיה מגעים אל ה המסקנות לא הייתי אומר המיתבקשות. OK אדם שבא וחוקר ומגיע למסקנה זה היתר, מגיע למסקנה שמוכרך להיות מוכרכים להיות בעלים לעולם. אין משהוא שנתון למיקרה....

מסתבר שגבי לא ממש מפריד ביין מדע לדת. וגם לא אוהד גדול של דארווין הרבה יותר סביר שגבי שייך לאותה קבוצה המכונה בריאתנים שייהיה לו לבריאות הבעיה היא שבריאתנות היא אינה מדע

לסיכום גבי טוב בהשמצות אבל הדיוט ובור בנושאי אקלים ומדע בכלל. לפי דעתו האקדמיות הלאומיות למדע של ארצות הברית, איטליה, ברזיל, בריטניה, גרמניה, הודו, יפאן, סין, צרפת, קנדה, ורוסיה. מונעות משיקולים של חמדנות. גם ה-AAAS APS והעיתונים Science Nature וכל מדעני האקלים בעולם מונעים משיקולים של דת וחמדנות. מדעני הביולוגיה עוסקים בפולחן האבולוציה ומקטירים לדארווין .

למרות טענותיו על דת האקלים הוא רואה את המדע ככפוף לדת אם דעתך שונה מדעתי אז אתה מונע משיקולים זרים ולא מדעיים. מדען אמיתי לפי גבי לא יגלה דברים הסותרים את התורה לפי הפרשנות שלו.
סיכום הנושא: גבי לא מבין מזה מדע ולכן צריך להרחיק אותו מכל תפקיד שקשור למדע.
אלא אם יש תואר במדעי הדמגוגיה.

פרוט נוסף