4.3.2012

חרם על הנפט האיראני עדכונים

יבוא הנפט לבריטניה בשנת 2009 לפי מדינות
 Statistical Aspects of the Oil Economy in 2009 eurostat

יבוא הנפט לצרפת בשנת 2009 לפי מדינות

 Statistical Aspects of the Oil Economy in 2009 eurostat


 כתגובה לחרם הנפט של האחוד הארופי איראן עוצרת את הספקת הנפט לצרפת ובריטניה. התוצאה עליה של מחיריי הנפט.
המשמעות הצהרתית בלבד.
בריטניה אינה מיבאת נפט מאיראן. צרפת יבאה מאיראן בשנת 2009 3% מהנפט. אפשר היה לחשוב  שלאחר הסנקציות הנוספות ב-2010 היבוא של צרפת מאיראן ירד אבל לפי eurostat היבוא של צרפת ב-2011 הוא בסביבות 5% (נתונים של 9 חדשים)


יבוא הנפט הגלמי מאיראן בשנת 2011 לפי חדשים חסרים 4 חדשים
eurostat 
הסנקציות היותר אפקטיביות הם כנראה הסנקציות על המערכת הבנקאית אשר גורמים לאיראן להתגמש בנוגע לדרך התשלום. למשל הודו משלמת 45% מהתשלום ברופי (ואולי זאת הסיבה שהודו רוצה למצוא את החזבאללה אשם בנסיון הההתנקשות ולא לוותר על תנאים טובים כאלו). עדיין יש קשיים בהעברת הכספים משום שכל בנק שיש לא סניף בארצות הברית מסתכן בסנקציות של ארה"ב אם יעביר כספים לידיי האיראנים. זאת אולי הסיבה שאיראן הודיע שהיא תקבל תשלום עבור הנפט גם בזהב. 


ובינתים מפלס ההסטריה בשוק הנפט או לפחות בתקישורת עולה. ועוד לפני חרם הנפט הארופי היו כותרות מהאיום האיראני שמחיר הנפט עלול/ עשוי להגיע ל-250 דולר לחבית אם לא יוכלו ליצא נפט בחופשיות. 
אבל שוק הנפט העולמי לחוץ והדוק וכל ירידה בתפוקה ביחוד כאשר הנפט מהעולם הערבי שלאחר המהפחות לא חזר לתפוקתו הקודמת מביאה לעלית מחירים. 


אמנם הדבר מכביד על הכיס אבל הדבר יעודד מעבר למכוניות חסכוניות יותר ופולטות פחות גזי חממה אולי ביעילות רבה יותר מכל התקנות של ממש הצליחו להוריד את כל רכבי ה-4X4 המיותרים מהכביש. (לאמיתו של דבר גם 1600 אוטומטי רגיל פולט יותר מידי). ולכן הליכה ברגל אופנים ותחבורה ציבורית יהיו יותר באופנה וטוב שכך.


מחיריי ספוט לסוגי נפט שונים היקר ביותר הוא הטפיס ממלזיה Malaysia - Tapis
The Availability and Price of Petroleum and Petroleum Products Produced in Countries Other Than Iran
 
eia  February 29, 2012
מקורות





The Black Butterfly Effect אפקט הפרפר השחור: הערה על החרם הארופי על הנפט האיראני


Iran Sanctions - the U.S. Department of the Treasury


נענע10 - האיחוד האירופי אישר סנקציות נוספות נגד איראן - חדשות


 nrg האיחוד האירופי הטיל סנקציות נוספות על איראן


27 שרי החוץ אישרו את הסנקציות החדשות שנועדו ללחוץ על טהרן לשנות את מדיניותה ולעצור את תוכנית הגרעין. החבילה כוללת מניעת השקעות נוספות בתחומי הגז והנפט ועיצומים בתחומי המסחר, הבנקאות והביטוח והתחבורה. בכיר איראני גינה את ההחלטה: נשקול שיתוף הפעולה עם מדינות האיחוד 

סוכנויות הידיעות | 26/7/2010


תאגיד הענק סימנס הודיע על ביטול קשרי המסחר העתידיים עם איראן - בעולם - הארץ


מועצת המנהלים של תאגיד הענק החליטה שלא לחתום על עסקאות חדשות מול איראן, לאחר לחץ שהופעל בשל תוכנית הגרעין




Sachin Parashar, TNN | Feb 8, 2012, 04.09AM IST
NEW DELHI: Iran said on Tuesday that it has agreed to India's proposal for a crude payment mechanism under which India will pay for 45% of its imports from Iran through the Indian rupee. 

Sat Jan 21, 2012 2:41PM GMT

Iran and India have agreed to settle part of their annual USD 12-billion oil trade in rupees as a means of circumventing new US sanctions against Iran's oil and financial sectors.

An Indian government source told Reuters that the two countries have been using a Turkish bank as intermediary to settle part of the payment for more than a year but still face problems in paying for Iran's oil.

"[In the new system,] the Central Bank of Iran will open an account with an Indian bank for receiving the payment…. The system will start working soon,” the source who spoke on condition of anonymity added.

The source did not specify the name of the Indian bank, but other sources have said that Iran could open an account with India's UCO Bank as it does not have any US ties.

Indian refiners began using Turkey's Halkbank in July 2011 to pay for Iranian oil but this route could be vulnerable to the new US measures.

The source, however, added that in addition to rupee payments, Indian refiners will continue to make payments through the current mechanism using Halkbank "as long as it continues." 


Governor of the Central Bank of Iran Mahmoud Bahmani says the country can trade in currencies other than the American dollar in its foreign transactions.

“Iran does not just work with the dollar in trade transactions and every country can pay in its own currency,” said Mahmoud Bahmani on Tuesday. 
Bahmani added that Tehran could receive gold in its transactions instead of currency transfers. 
In case a country is willing to pay for the price of its imports from Iran in gold, there is no problem in this respect, he noted. 
According to Bahmani, Iran imports commodities from China and India in exchange for the countries’ currencies.


"סנקציות יוצרות מכשולים, אך נצליח להתגבר על המכשולים האלה", אמר דובר משרד החוץ האיראני

  • 04.12.2011  מאת: רויטרס
איראן הזהירה היום את מדינות המערב כי כל צעד שלהן לחסום את יצוא הנפט ממנה עלול לגרום להכפלת מחירי הנפט, דבר אשר יגרור השלכות קשות על הכלכלה העולמית.
"ברגע שאפשרות כזו תועלה ברצינות מחיר הנפט יזנק ליותר מ-250 דולר לחבית", אמר דובר משרד החוץ של איראן, רמין מהמנפרסאט, בראיון לעיתון "שרק". דבריו של מהמנפרסאט נאמרו על רקע החרפת הסנקציות של מדינות המערב נגד טהראן. 
The Availability and Price of Petroleum and Petroleum Products Produced in Countries Other Than Iran  eia  February 29, 2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה