18.1.2011

האם בעולם מלאימים קידוחיי גז ונפט דעתו של Dr A pedro van meurs


מומחה למימון נפט וגז בעל חברת יעוץ והכשרה בנושאי נפט וגז




מראיין:
כמה רחוק יכולה להמשך המגמה של הלאמת המקורות

ואן מרוס:  
ראשית  מחיר הנפט גבוהה ברבה יותר הערך של נכסיי הנפט והגז עלה בצורה משמעותית ביותר, כמובן היתה עליה בעלויות אבל למרות זאת הערך של של הנכסים עלה משמעותית. כתוצאה ממשלות דורשות יותר תמלוגים מיסים וכו' מתעשית הנפט כדי להבטיח שכל האומה תרוויח מהשינויי/התפתחות. לא הייתי קורא לזה הלאמה של משאבים, אם תלכו לאחור אל אדם סמית במאה ה-17 ... כתב שהבעלים של משאב זכאי לחלק הגון/פייר מהרווח מהמשאב. וכל הממשלות בעולם ולא משנה אם זאת ממשלת  ארצות הברית שמעלה מיסים או אלסקה שמעלה מיסים או בריטנה שמעלה מיסים או אלברטה. כל מה שממשלות מנסות לעשות זה לקבל את החלק הצודק מהמשאבים. לא היתי מחשיב את ארצות הברית ממשלה של הלאמת משאבים. כל מה שהם מסים לעשות זה לקבל את החלק הצודק מהמשאבים עבור האומה כפי שצריך ליהיות מנקודת המבט הכלכלית. 
שאלה: האם לכן בעבר ממשלות לא קיבלו את החלק הצודק . לא בהכרך, כלל בסיסי הוא שחברות לא ישקיעו אלא אם יראו החזר סביר עבור מחזיקיי המניות. כעת עם מחיריי נפט נמוכים יותר על התמלוגים ועל המיסים להיות נמוכים יותר או החלק בתפוקה ליהיות נמוך יותר כדיי להתאים להשקעה ולרווח סבירים. "


ונעבור לעוד יועץ מפורסם בעולם הנפט דניאל ג'ונסטון שהכין דוח עבור משרד האוצר בישראל
הגרף שמתאר את החלק של הממשלה כיום בארץ מול הנעשה בעולם.


על ציר ה-X האחוזים של חלק הממשלה עד 100% בצד ימין ישראל בפינה השמאלית העליונה עם 12.5% הממוצע בסביבות ה-70% אם זוכרים שחלק גדול מהמדינות מפיקות הנפט הם בעלות משטרים טוטליטריים שבהם השליט יכול יום אחד לקום על צד שמאל ולהחליט שהוא מלאים את כל הנפט והגז, או שהסטוריית ההפיכות הצבאיות שלהן מבאיה למסקנה שסביר שבחודש הבא השליט יהיה אחד מהגנרלים או הקמינים הזוטרים בצבא, העסקה של עד כ-60% בתוספת כל מיניי הטבות ומתנות שהציעה ועדת  שישינסקי נראת כמו מכירת סוף העונה. ובכי הקוזקים הנגזלים משכנע פחות מדמעות תנין היאור. (70% בים של מצרים).

2 תגובות:

  1. מה עד כדי כך האנחנו בסכנה!!! התחממות הגלובלי כח הפליטות מכדור הארץ הם סכנה לאונשות כולה.
    חייבים לעצור את זה

    השבמחק
  2. אפילו יותר מכך.
    הפוסט הרלונטי הוא
    נחתם הסכם בועידת האקלים בדרבן - השג בין לאומי חדש תוצאה קטנה מ-0 = שלילית COP (-) 17
    http://the-black-butterfly-effect.blogspot.com/2011/12/0-cop-17.html

    או
    הדלת אל 2°C עומדת להסגר - תחזית האנרגיה העולמית 2011 IEA World Energy Outlook
    http://the-black-butterfly-effect.blogspot.com/2011/11/2011-iea-world-energy-outlook.html

    השבמחק