27.7.2010

A Eulogy to Stephen Schneider הספד לסטפן שניידר



סטפן שניידר מדען האקלים נפטר ב-19 יולי 2010


הספד לסטפן שניידר
מאת בן סנטר Ben Santer
הופיע בבלוג RealClimate

"סטפן שניידר עשה יותר מכל אדם אדם על פני הפלנטה כדי לעזור לנו להבין שפעולות האדם גרמו לשינויים גלובליים באקלים של כדור הארץ. סטיב היה חשוב ומשמעותי בריכוז תשומת הלב המדעית הפוליטית והציבורית על אחד מהאתגרים העיקריים העומדים בפניי האנושות.

... ...

אבל סטיב לא היה רק בכיר המפיצים של מדע האקלים. הוא גם תרם תרומה יוצאת דופן להבנה המדעית של הטבע והסיבות לשינויי האקלים.*  הוא ביצע מחקר חלוצי על השפעת חלקיקיי אירוסולים** על האקלים. עבודה זאת הובילה לחקירה על כיצד התקררות עולמית עלולה להיגרם  בעקבות חלקיקיי אירוסולים שייווצרו משריפות בהיקף גדול בעת מלחמה גרעינית. יתכן שההזהרה המדעית הברורה הזאת הסיטה את המין האנושי לדרך אחרת - ובתקווה לדרך יותר בת קיימה.

סטיב גם היה חלוץ בפיתוח וישום של מודלים נומריים אשר כעת אנו משתמשים בהם ללימוד שינויי האקלים. הוא והעובדים אתו השתמשו במודלים שהיו פשוטים ומורכבים במחקרים הראשוניים על חלקם של העננים בשינויי האקלים, ובמחקר על ההשפעות האקלימיות של התפרצויות וולקניות מסיביות הוא היה אחד מהמדענים הראשונים שעסק במה שאנו מכנים כיום "הבעיה של גילויי הסיגנל" - הבעיה של קביעה היכן אנחנו מצפים לראות את העדות הברורה הראשונה להשפעת האדם על שינויי האקלים

....
מחקר פורץ דרך על השפעות שנויי האקלים על על התפוצה והאוכלוסיות של בעלי חיים.  ....ולאחרונה ... ניסיון להעריך את המחיר של יצוב האקלים. עד למותו בטרם עת הוא המשיך לייצר מחקר מדעי פורץ דרך בנושאים מגוונים כמו שינויי אקלים פתאומי, אפשרויות למדיניות למיתון שינויי האקלים והתגלות לשינויי, והאם אנו יכולים לזהות באופן מעשי רמות של עלייה בטמפרטורה העולמית אשר מעבר להן אנו בסיכון של "הערבות אנושית מסוכנת" במערכת האקלים. 

..... "



* גוגל סקולר מונה בערך 32000 אזכורים לסטפן שניידר + אקלים בהפחתת פטנטים
Stephen Schneider climate - Google Scholar
וכן
climate author/Stephen author/Schneider - Google Scholar 
about 305

**אירוסולים חלקיקים המצויים באוויר יכולים להיות מוצקים או נוזליים


July 19, 2010, 12:45 PM

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה