תקציר של דוח המתאר כיצד הזנחה והחלטות שגויות הביאו לאסון טביעת אסדת הקידוח ופריצת הנפט / כתם הנפט במפרץ מקסיקו.
ראיון עם כותב הדוח פרופ' רוברט בי נמצא בחלקי 2 של הפוסט הקודם
ראיון עם כותב הדוח פרופ' רוברט בי נמצא בחלקי 2 של הפוסט הקודם
"האסון היה ניתן למניעה אם היו נצמדים להנחיות. חלק מההנחיות מיושמות בכול העולם. הרשות המבקרת התעלמה מנחיות של ארצות הברית אשר יכלו ללמנוע את המקרה. המידע המצוי בידי מצביע ש-bp והשרות לניהול מחצבים מקומיים (MMS) כשלו בהערכה וניהול של סכונים באופן יהיר. התוצאה נזק חמור למשאבים ולסביבה הציבורית"
7 שלבים בדרך לכשלון
7 שלבים בדרך לכשלון
- תכנון באר שגוי
- תכנון ביטון שגוי improper cement design
- אבטחת אכות מוטעה - חסר רישום של ביטון פיקוח כולל בלתי יעיל
- קבלת החלטות גרועה - הוצאת מחסום לחץ - החלפת בוץ הקידוח במיי ים בעומק של 2.4 ק"מ מפני הים [משקל סגולי נמוך / צפיפות נמוכה של מיי ים ביחס לבוץ קידוח ולכן לחץ נמוך בתחתית הבאר אשר אפשר לגז לפרוץ ]
- אובדן עירנות סביבתית - סימני הזהרה מוקדמים לא ניתגלו, פוענחו או תוקנו ( פריצות חוזרות וגדולות של גז [gas kicks] אבדן כלי קידוח [בתוך הבאר], כולל עדויות לנזק למונע ההתפרצות BOP , בעיות בקדיחה בביטון, אבדן בוץ קידוח, שינויי במישקל המקדח [ drill string שנובע משינויי הצפיפות של בוץ הקידוח כתוצאה מחדירת גז למשל ], נהלי תיפעול לא תקינים - פנוי בוץ הקידוח לפני הזמן (החומר המכביד לא נמצא בזמן קריטי)
- טעויות בתכנון ותחזוקה של קוו ההגנה האחרון כולל מנגנון החיתוך shear rams of the Blow Out Preventer -BOP.
UNIVERSITY OF CALIFORNIA, BERKELEY
CENTER FOR CATASTROPHIC RISK MANAGEMENT
DEPARTMENT OF CIVIL & ENVIRONMENTAL ENGINEERING
May 20, 2010
The following are preliminary insights into the failures of the Deepwater Horizon Drilling Unit on and after
April 20, 2010. The insights are based upon more than 400 hours of analyses of currently available data
provided by approximately 50 informants.
Statement of Robert Bea, Professor, UC Berkeley Department of Civil and Environmental Engineering
Based upon the evidence I have been able to gather, develop and analyze, this disaster was preventable had
existing progressive guidelines and practices been followed. Some of these guidelines are implemented
internationally where the same industry players, including BP PLC, operate. Moreover, other existing U.S.
guidelines that were simply waived by the responsible regulatory authority could have prevented this incident.
The information available to me so far indicates that BP PLC and the Department of Interior's Minerals
Management Service (MMS) failed to properly assess and manage the natural hazards in a prudent manner.
Consequently, the public, resources and environment were and are being severely punished.
עידכונים ממפרץ מקסיקו בנושא כתם הנפט / דליפת הנפט רכוז מתעדכן ברציפות
רכוז מידע, פידים טויטים ורססים בנושא פריצת הנפט / כתם הנפט במפרץ מקסיקו ליד לואיזיאנה ושפך המיסיסיפי בארצות הברית
לאחר טביעת אסדת הקידוח דיפווטר הוריזון של טרנסאושן שקדחה באר לגילוי נפט עבור חברת בי פי bp לשעבר בריטיש פטרוליום
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה