25.5.2010

שמועות בעיתיות על מצב הבאר

בלוגר בארצות הברית שצופה כל היום בשידור החי ממעמקי המפרץ הגיע למסקנה שהנפט מתחיל לפרוץ ממעמקי האדמה לא דרך  פתח הבאר. הטענה חוזרת ומופיעה גם בטוקבקים 
האם יתכן שמעטפת הבאר העליונה ניזוקה עד כדי כך שהיא נפרצה והנפט והגז פורצים להם דרך נוספת בבוץ הרך שבקרקעית האוקינוס?
אין לי כלים לענות על השאלה אבל בהתחשב שדווחו שברי בטון על אוניה שהיתה צמודה לאסדה בעת הפיצוץ והבטון היחידי באזור היה בעומק הבאר ולכן הגז זרק את הבטון דרך הבאר ה-BOP  המגביה  לאוניה הסמוכה הרעיון לא נשמע מדע בידיוני.

Major Change Down Below... 



שימו לב שנראה כאילו יש שתי יציאות האחת גדולה ברקע גז חום בהיר ונפט שחור והשניה מקדימה בצבע לבן ההמשך לפי הבלוג נראה כפיצוצים או התפרצויות של נפט וגז כאמור אין לי יכולת להעריך האם הדבר באת קורה או שמה מדובר רק בזרמים ובשיעולים כמו בברז אחרי הפסקת מים שסביר שיקרו בתערובת של נוזל וגז. במידה והתופעה קיימת אזי יתכן שתהיה בעיה בהרג הבאר מלמעלה ויתכן שלא בכל מקרה על הבארות הנוספות שנקדחות בכוון תחתית הבאר הדבר אינו אמור להשפיע. 
ישנה אפשרות הזויה של שחרור רבתי של מימן מהדרטים אבל התופעה תרם נחזתה ע"י בני אדם או לפחות לא כאלה שכתבו על כך. בעבר (פרה הסטוריה ) כנראה קרו ארועים כאלה בעוצמה שהביאה לגלישות קרקע  ולגלי צונמי חזקים. (Storegga slide לפני כ--8200-7000 שנה שלוש גלישות)
( אחת התאוריות על משולש ברמודה טוענת ששיחרור הדראטים גרם להקצפת האוקינוס וספינות שניקלעו לקצף פשוט שקעו משום שקצף קל בהרבה ממים. תאורטית האפשרות סבירה אבל בדיקה סטטיסטית מראה שאין יותר טביעות של ספינות במשולש ברמודה מאשר בשאר העולם)

wtfoilcam.png







Monkeyfister

It Starts With Planting A Garden...


Climate forcing of geological and geomorphological hazards 

Bill McGuire Phil. Trans. R. Soc. A - 28 May 2010 



Ellen Thomas - Wesleyan University



Gas hydrates: past and future geohazard?

  1. Mark Maslin et al. - Phil. Trans. R. Soc. A - 28 May 2010


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה